Viser resultater 1 til 4 av 4
    Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2005
    Svar
    3

Standard Bruke de forskjellige Adobe-programmene sammen

Jeg holder på med å redigere en film nå, og lurer derfor på hvordan jeg skal bruke de forskjellige Adobe-programmmene sammen (Premiere Pro 1.5, Encore, After Effects).

Har lagt all filmen innpå Premiere og klippet det slik som jeg vil.
    Er neste steg å åpne det i After Effects å legge til effekter?
    Evt. hvordan skal jeg gjøre det? Eksportere videoen i Premiere til en fil og importere den i AE? Håper det er andre muligheter enn det, for filen tar mer plass enn det er ledig på mine harddisker..

Etter jeg har lagt på effektene i AE, skal jeg jo brenne dem ut på en DVD, og da bruker jeg Encore til å lage menyer. Hvordan får jeg arbeidet videre over til Encore fra AE?

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Er det ikke mulig med disse Adobe programmene og bare kopiere tidslinja i Premiere, og deretter lime inn i After Effects :?:
    Deretter må du nok rendre filmen fra AE, og importere i Encore. Så kan du jo også lage meny i Photoshop, hvis du føler for det :wink:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Sitat Opprinnelig postet av crazystian
    Er neste steg å åpne det i After Effects å legge til effekter?
    Ja, om du har nokre effektar du skal leggje til, som ikkje kan lagast like enkelt i PPro.

Eg trur ein kan kopiere klipp/tidslinjer mellom PPro og AE utan rendring. Det skal og gå an å opne PPro-prosjekt i AE. Etter at du er ferdig i AE, rendrer du ut filmen som DV AVI (PAL), og importerer denne inn i Encore. Du kan bruke Encore saman med Photoshop og/eller AE for å lage menyar. Sjå t.d. tutorial nr. 2-8 under Advanceddenne sida.

Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2005
    Svar
    3

Takk for svar og godt nyttår :P

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine