Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 20

Tråd: Butikk...

Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2007
    Svar
    15

Standard Butikk...

Først vil jeg bare si at jeg ikke er helt sikker på om jeg poster dette innlegget i rett forum.

Så til mitt spørsmål.

De fleste (alle jeg kjenner) kjøper redigerings programmer osv. på nettet.
    Eller det er jo foreldra dems som kjøper da, men siden jeg ikke har mulighet til dette, lurer jeg på om det går ann å kjøpe programmer i butikker? Helst i Oslo området. Jeg tror det går ann å kjøpe Pinnacle i butikken, men jeg tenker litt mer på noen andre programmer.

Jeg har ett bankkort, men det er sånn Visa Electron. Så tror ikke jeg har mulighet til å handle over nettet med det.

Håper på svar
    ideo er film, musikk er lyd ?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Standard Butikk...

På fotovideo.no kan du kjøpe med oppkrav, og da trenger du ikke kortet til foreldrene dine.

Det er jo også fotovideo i Oslo (Møllergata), så du kan jo også gå dit, men fotovideo.no bruker også oppkrav.

Og Visa Electron kan ikke brukes på nett nei.
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard Butikk...

Jeg vet mange folk reagerer negativt på dette, but here goes:
    Hvis du er så ung at du ikke har fått skikkelig VISA-kort, og da ser jeg også for meg at økonomien ikke er på topp (jeg fikk skikkelig VISA-kort da jeg var 14, min økonomi var på topp!) og begynner derfor å lure på hvorfor du vil bale ut med flere tusen kroner for et redigeringsprogram du lengre nede i gata kommer til å hate så intenst at du skulle ønske du kunne returnere hele driten og sette fyr på PCen din... Anywho, laste ned programmet er virkelig å anbefale. Free of charge! Om det ikke går seg til kan jeg sende deg nesten hvilket som helst program i posten for langt under 100-lappen. Hmm, kanskje ikke under 100-lappen når jeg tenker etter, tror ikke jeg får sendt brevet for under 25 kr.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Standard Butikk...

Nå sier ikke trådstarter hvor mye penger han skal bruke heller. Pinnacle koster vel under tusen kroner, og det gjør vel Magix også.

Men det kan godt lønne seg å "teste" programmet først.
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Standard Butikk...

Om en er amatørfilmskaper er det forferdelig unødvendig å bruke over 1000 kr på redigeringsprogram! Ialefall om en ikke har mye penger. En skal vel ikke snakke om piratvirksomhet her på forumet så dropper det. Men du finner jo også gratis redigeringsprogrammer, om du absolutt ikke vil "bryte loven". En lov som du garantert ikke blir straffet for. Men om du absolutt skal være lovlydig, så bør du laste ned gratisversjon av programmer og teste de ut. Prøve mange forskjellige.
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    123

Standard Butikk...

Final Cut Studios regner jeg med du kan få på Apple store som ligger ved Akerbrygge. Men der må du opp i en del flere lapper. Avid er jeg ikke sikker på, sjekk på forkjellige sider på internett, mpx.no etc. Fullt mulig det kan ligge der.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard Butikk...

Du har nok heller lyst til å bruke de pengene redigeringsprogrammet koster på noe annet, som feks rekvista, kostyme eller utstyr til filminnspilling. Magien skjer på sett, redigering er bare å sette det sammen riktig, noe man kan gjøre med hvilket som helst klipp og lim lignende program. Jeg bruker Adobe Premiere Pro CS3, piratkopiert versjon, og jeg har akkurat de samme problemene, med unntak av et par ekstra som kommer som følge av gammel maskinvare, som det Kenny Wang har med sin lovlige, dyre, ekte versjon av samme programmet. Adobe gnir seg i hendene mens jeg og Wang river håret ut av hodebunden. Og ettersom at vi ikke tjener penger på filmene vi lager, hvorfor skal noen få penger for et program som bare lager problemer for oss? Man setter sjeldent ting i godt nok perspektiv, spesielt ikke til ens egen fordel.

Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2007
    Svar
    15

Standard Butikk...

Takk for mange fine svar
    Men jeg har drevet med film en stund, og jeg vil helst ha et annet program en Windows Movie Maker. Ikke det at det ikke funker bra, men det er litt kjedelig.

Økonomien min er god, om 1 ukes til skal jeg kjøpe det jeg trenger, eller først et grønt laken (skal bruke til grennscreen), trenger også ett filmstativ. Tenkte også å kjøpe Pinncale Studios 11 Ultimate, jeg har ingen negativ side med det, siden min kompis har det så har jeg sett at det ikke er så verst. Og dersom jeg ønsker noen andre programmer så får jeg vel alltids til det.

Pinnacle funker jo? :wink:

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Standard Butikk...

Sitat Opprinnelig postet av Kakemonsteret
    Takk for mange fine svar
    Men jeg har drevet med film en stund, og jeg vil helst ha et annet program en Windows Movie Maker. Ikke det at det ikke funker bra, men det er litt kjedelig.

Økonomien min er god, om 1 ukes til skal jeg kjøpe det jeg trenger, eller først et grønt laken (skal bruke til grennscreen), trenger også ett filmstativ. Tenkte også å kjøpe Pinncale Studios 11 Ultimate, jeg har ingen negativ side med det, siden min kompis har det så har jeg sett at det ikke er så verst. Og dersom jeg ønsker noen andre programmer så får jeg vel alltids til det.

Pinnacle funker jo? :wink:
    Ser ut til at du har mye penger ja! hehe. Men hva kamera har du da? Og hva ekstrautstyr? Hadde heller brukt penger på det enn redigeringprogram men...
    Er jo min mening
    Har ikke erfaring med pinnacle. Bruker Premiere
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2007
    Svar
    15

Standard Butikk...

Jeg bruker et JVC, ikke noe store greier da..ellers har jeg det jeg trenger..tror jg :roll:

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •