Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Åsgrend
    Svar
    46

Standard Capture i Avid Xpress Pro?

Driver å redigerer i Avid nå og lurer på om det er en sånn funksjon som i PPro, at den splitter videon når jeg spiller den inn på Pc`n?

Må man stoppe og starte videon heletida eller er det en letter metode?
    Eller bruker derre et annet prog. til å spille inn videon med? Hvilket?

BTW: Jeg klarer ikke å "Group Clips" i Avid. Den vill ikke lagre seg noen sted :? Noen som vet hvorfor?

Takker for svar
    ei å Nei!!!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Det er eit val ein eller anna stad for "Create subclips" eller noko slikt, trur eg. Funksjonen er der iallfall, er berre ikkje heilt sikker på kor...

Edit: Kanskje det vert sagt noko om det i ein av desse. Dei er for FreeDV, men det er det same opplegget.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Hei!

Selvfølgelig finnes det slike funksjoner i Avid, det skulle bare mangle. Du kan ordne så den skal dele opp klippene dine automatisk et sted i settings mappa, men husker ikke helt hvor (har ikke Avid her). Men det du kan gjøre er å importere hele filmen fra kamera som en fil, deretter bruke Scene Extraction som du finner under en av menyene oppe på verktøylinja. Velg å lage subclips. Så enkelt var det! Si ifra hvis du trenger en grundigere gjennomgang, så skal jeg ordne det

Skjønte ikke helt det med Group Clips problemet ditt. Det skal lagre seg i den mappa med klippa i/den mappa du står i. Kan du forklare meg hva det er du gjør når du skal "groupe" de?
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Åsgrend
    Svar
    46

Fekk til Group Clips på ein måt, men veit ikkje heilt hvordan. Det jeg gjorde var å laga en ny bin og la klippa der så funka det med Group Clips

Fikk til DV Scene Extraction Syntes det er så tungvint å Spille inn video når men ikke har skrivet ned timecoden.

Tusen takk for svar
    ei å Nei!!!

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Så bra! Det er ikke så vanskelig som det ser ut til skjønner du

Men hvis du går inn på "settings --> Capture --> DV Options" så kan du presse inn en liten knapp som det står DV Scene Extraction på. Regner med at den da automatisk deler opp klippa dine når du importerer fra kamera, men jeg har aldri prøvd det før.

Si ifra hvis det skulle være noe mer!
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Åsgrend
    Svar
    46

Stilte inn på det for eim stund siden, men har ikke testet det!

Har sett dei opplærings videone mange gonger og eg trur det ikke står noe det, men her

Tusen takk for alle svar:-)
    ei å Nei!!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •