Viser resultater 1 til 5 av 5
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Capture i Final cut

yo flo, har kjøpt final cut express, og prøver å spille inn video fra kameraet mitt. Jeg plugger i kameraet, velger "capture" fra verktøylinjen og spiller inn. Det går fint nok, det kommer opp en skjerm som viser i dårlig kvalitet hva som spilles inn. men når jeg er ferdig med å spille inn, trykker jeg på escape, det er det det står jeg skal gjøre i den lille monitoren. men det funker ikke. jeg kobler fra og skrur av kameraet, men monitorvinduet er fortsatt oppe, og er låst. programmet reagerer ikke lenger.

noen ideer om hva som er galt?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Har du prøvd å logge først, og capture etterpå?

I/O (inn og ut) på tastaturet, og velg "log" eller "capture clip". Antar det er der - har aldri rørt Final Cut Express, men det burde absolutt være der.

Se om maskina går i stå da.

For the record, hvilken maskin bruker du? Hvor rask spinner disken du legger filene?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandvika
    Svar
    186

Har du også prøvd å stille inn innstillingene til prosjektet til å passe akkurat det format og komprimering du ønsker.

har du også gjort de vanlige tingene som å reboote maskinen for å være sikker?
    NPS Film &; Video
    www.npsfilm.com

*Sony - HVR-V1e - Solgt
    *Canon EOS 7D
    *SG Pro r3
    *Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
    *RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
    *RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
    *MacBook PRO 17" (4GB ram )
    *Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2008
    Svar
    6

Si meg.. jeg trodde at final cut express manglet en del loggemuligheter og at det er en av hoved forskjellene mellom express og pro?

Om jeg forstår riktig så henger hele FCP seg opp når du trykker escape?
    Må du da ta "tvungen avslutning"?

Og nå med alle disse nye lagringsformatene kan det også være greit å vite hva du capturer fra og i hvilken codec.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

ja måtte ta tvungen avslutning siden den hang seg opp. men nå funker det bra igjen:S vet ikke hva som skjedde men men...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •