Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: COLOR

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard COLOR

Hey, når jeg skal rendre mitt arbeid i color, så tar det et sunnsvakt helvete med tid. jeg starter med å sende sequensen fra fcp til color, og skifte farge på de forskjellige scenene. men når jeg skal rendre så gjør den et eller annet merkelig, på "in" og out står det merkverdige tider, så en scene som er 10 sek lang plutselig er 10 min lang, som om den rendrer hele råmateriellet for hver enkel scene ellerno, litt vanskelig å forklare

MEN allikevel, noen råd om saken? noe jeg gjør galt eller innstillinger som må fikses?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard COLOR

Vanskelig å si noe mer om det ut i fra det du snakker om her.

Har du preparert tidslinja før sending til Color?

Er dette en multiclip-sekvens ? If so - slå opp i manualen og les hva det står om multiclip og Color. Sånn generelt sett er det anbefalt å unngå sånt for en hver pris, selv om det i manualen står at "dette virker"..

Sjekk også om du har kommet borti "Handles" som gir deg x antall minutter/timer/frames før og etter de inn/ut-punktene du har i tidslinja i Color.

Les og spør i forumet hos Apple.

Rendertiden påvirkes av hvilket skjermkort du har. Jo kraftigere skjermkort, desto kortere tid vil det ta.

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

Standard Sv: COLOR

SVAR FORT! Heisann. Jeg sliiter med det samme som tråstarter. Saken er, jeg har en tutorial jeg har følg og gjort som den videoen har sagt jeg skal gjøre. men i rendinga så tar det så lang tid. Eksempel. Jeg har en serie med klipp. På tidslinja er disse klippa på 10sekunder, 15sek, 40 sek og lignende. Noen av råmatriale er på 10 min (intervju) i FCP. Når rendinga ska trå til i Color, viser inpunktet 00.00.00 - outpunkt 00.10.00, selv om jeg har det samma klippe på tidslinja på 20 sek. Hvorfor skal color rende hele råfilmen, når jeg trenger bare å rende 20 sekunder. Jeg har ik multiklippa og jeg har gjort det riktige da jeg overførte filmen fra FCP til Color. Hva kan jeg gjøre for at color bare render de klippa i sin ferdigklippa lenger??
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Fikk nøyaktigt samme problemet i går, men hos meg ville color rendere 37 minutter på bare ett enkelt klipp som var meningen at skulle være 2-3 sek :/
    Var så heldig at jeg kunne fargekorrigere de ene klippet for seg selv i FCP siden det klippet til et annet type bilde
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Samme med meg. Skulle fargekorrigere 1-2 minutter, men Color skulle rendre 50 minutter. Hardisken ble overfylt på sekundet. Heldigvis har jeg fått meg ekstern hardisk 1 terrra. Men noen må finne en løsning på dette.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Jeg har aldri vært borti det dere nevner her selv, men ut fra flere tråder som har lignende symptomer på Apples forum er det eneste som virker logisk å spørre om: Har dere brukt hastighetsendring? I såfall må disse klippene File -> Export -> QuickTime movie, import -> erstatte klippet.

Color liker ikke hastighetsendringer..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •