Viser resultater 1 til 9 av 9
    df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Standard Digtalt Viskel?

Finnes det noen plug ins til premiere som er som et digitalt viskel.
    eller et gratis program som gjør det?
    et eksempel på hva det ka brukes til:
    en skuespiller skal gjøre et stunt forran en bluescreen, så kan man viskle ut sikkerhets tråden bak skuespilleren.
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Digtalt Viskel?

Viskelær...

Ikkje som eg veit om, men du kan eksportere som filmstrip, importere denne i photoshop, og fjerne sikkerheitslina der, ramme for ramme.

Ein kan og gjere dette i After Effects.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Digtalt Viskel?

AE fins det forskjellige måte å gjøre det på. Det er vanlig å bruke Mask. Tviler at det fins viskler-plugin særlig hvis den skal viskle noe bort blir bakgrunnen usynlig. Også må man trolig viskle bort hver frame?

Og du snakker om personen på tråd med bluescreen bak - det er lettere å bruke ultratynn eller blå tråd enn å viskle bort hver frame. Det blir da usynlig for kameraet ser ikke forskjell på tråden og bakgrunnen.

Det fins mange enklere måter å "viskle" bort. Men det kommer alltid an på situasjon og hvordan du vil gjøre det på.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

Standard Digtalt Viskel?

hvis du bruker stativ og ikke har tenkt å røre på det kan du bare ta bilde/snapshot av bakgrunnen (når ingen står der) og lime den over snora, men det er sikkert enklere sånn som Melwasul sier

edit: jeg mente lime digitalt :P

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Standard Digtalt Viskel?

det med bluescreen og snora var bare et eksempel da.
    finnes det noe program for det?
    og hvordan editer jeg 1 frame i premiere

Edit:
    i denne videoen snakker de om dette:
    http://img-nex.kongisking.net/kong/m...o_qt6_high.mov (direkte link)

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Digtalt Viskel?

Som sagt, eg trur ikkje det finst nokon plugins som kan gjere det. Du må inn i Photoshop eller andre biletbehandlingsprogram som takler filmstrips.

Eksporter det klippet/den delen av klippet du vil endre på som filmstrip. Då får du ei .flm-fil, som kan opnast i Photoshop. Det består av to kolonner med bilete, eit for kvar frame. Ver merksam på at det å arbeide med filmstriper i Photoshop krever mykje maskinkraft eller tålmodigheit. Til fleire frames, til tyngre jobb for maskina.

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Standard Digtalt Viskel?

ok. jeg har ikke photoshop :cry: går det ann i åpne i andre programmer?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Digtalt Viskel?

Kan vere, men eg veit ikkje. Eit alternativ, som er endå meir tungvint, er å eksportere alle enkeltframesa. Eksporter som BMP. Då vil du få enkeltbilete som er nummererte. Desse er vanlege .bmp-filer, som kan opnast i alle biletbehandlingsprogram, t.d. Paint. (Om du ynskjer noko litt meir avansert, so kan du prøve opensourceprogrammet GIMP. Du må laste ned både "GTK+ 2 for Windows" og "The GIMP for Windows". GTK+ må installerast fyrst.)

Når du har redigert alle bileta, kan du eksportere dei inn att i Premiere enkelt. I Import-dialogen i PPro, finn mappa med bileta, og merk det fyrste bilete i sekvensen (som heiter t.d. file0001.bmp), hak av "Numbered Stills" (trur det er nede i venstre hjørne av vindauget), og velg import.

Sitat Opprinnelig postet av Premiere Help
    To import numbered still-image files and compile them into a single clip:

1. Make sure that each still-image filename has the correct file extension, and make sure that all filenames in the sequence contain an equal number of digits at the end of the filename (before the filename extension)--for example, file000.bmp, file001.bmp, and so forth.
    2. Choose File > Import.
    3. Locate and select the first numbered file in the sequence, select Numbered Stills, and click Open. When Numbered Stills is on, Adobe Premiere Pro interprets all of the numbered files as a single sequence.

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Standard Digtalt Viskel?

Takk incanus nå fikk jeg det til!!