-
7th December 2008, 15:23
Commander
Disc image fra DVD Studio Pro
Har brent en del dvder nå uten at det har fungert i dvd-spilleren. Når jeg ser den i dvd-spilleren på macen, funker det, men når jeg legger den i dvdspilleren vil den ikke spilles av. Filene jeg får er HVDVD_TS filer - ikke vanlig som; VIDEO_TS og AUDIO_TS filer. I begynnelsen hadde jeg på HD DVD i prosjekt innstillinger i DVDSP, men bytta så over til SD, da funka det på Macen, men ikke i dvdspilleren.
Har vell brent med skriverhastigheten på 4x. Bruker DVD-R plater.
Er ganske ny innenfor dette så jeg må få lært meg dette.
Håper på tips og hjelp!
-
7th December 2008, 21:18
Sv: Disc image fra DVD Studio Pro
Slett den mappa der du har video_ts osv, og lag den på nytt. Brenner du via DVDSP? Eller Toast?
Jeg har kun erfaring med Toast og direkte fra DVDSP. Dersom du har Toast, velg Video, og at du skal brenne en video_ts-greie. Om du har en .img kan du velge å brenne et image. Det burde funke..
Men på den annen side kan det jo være at DVD-brenneren lager dårlige kopier. Har vært borti det før at brennere skriver og leser sine egne plater helt fint, men på andre maskiner og DVD-spillere vil ikke plata la seg identifisere.
-
7th December 2008, 21:49
Commander
Har ingen mapper med VIDEO_TS osv, får bare HVDVD_TS. Jeg "burner" ut filene fra DVDSP, så tar jeg filene inn i toast, men det føltest enklere å bare lage disc image i DVDSP og brenne det i discverktøy eller i Toast.
Når jeg unmounter disc imaget får jeg HVDVD_TS filer og bare det. Kan ha noe med innstillingene når det gjelder HD DVD tullet jeg fikla med?
Men jeg tror kanskje at det er det som er problemet - at DVD-brenneren min er ufattelig dårlig. Som du sier, er det bare på macen det fungerer, ikke på andre maskiner eller dvd-spillere. Det er en sommerny Macbook Pro 2,4Ghz jeg holder på med. Dårlig vis dette er tilfellet. Hva bør jeg gjøre? Kjøbe brenner ved siden av?
-
8th December 2008, 02:58
Men er DVD-spilleren din en HD-DVD spiller da?...
Komprimer til MPEG2 i stedet for QT h.264. Sistnevnte er det som brukes på HDDVD, MPEG2 for PAL og NTSC.
-
9th December 2008, 15:30
-
9th December 2008, 21:32
Commander
Har nå funnet det virkelige problemet her. Da jeg innstallerte DVDSP, valgte jeg HD DVD ikke SD DVD. Nå kan man tydeligvis ikke bytte preferences, så man må slette dem, for å så starte et nytt prosjekt og gjøre alt på nytt med SD DVD. I tilfelle noen andre skulle møte et slikt problem senere så legger jeg ut linken fra creative cow som hjalp meg.
http://forums.creativecow.net/thread/155/872323
Nå skal det fungere og jeg er glad!
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker