da blir det kanskje lettere å filme det på nytt?
hvis ikke kan du jo prøve å skule det med noen filtere eller noe sånt.. men jeg vet ikke om det funker så bra
Så urtolig irriterende det er når man har dritt på linsa, og ikke merker det før du kommer hjem og ser det på TVn.
Desverre må jeg nok bruke disse bildene uansett. Men er det noe jeg kan gjøre med det liksom.. annet enn å måtte ta det vekk frame-by-frame i after effects.. det vil jo ta år! Er det no annen måte?no håp i det hele tatt?
da blir det kanskje lettere å filme det på nytt?
hvis ikke kan du jo prøve å skule det med noen filtere eller noe sånt.. men jeg vet ikke om det funker så bra
Vis oss et eksempel - et stillbilde eller et kort videoklipp?
Hvis det er snakk om flere minutter, anbefaler jeg deg å filme hele greien på nytt. Datamaskin kan ikke vite hva som er bak "dritten" og det du erstatter "dritten" kan være lett å legge merke til med mindre om du er proff i redigering.
Hva med og vaske linsen før du filmer?!?!??
is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg
Herregud Freddern... Det var sikkert bare en glipp! Tror ho skjønner det!
Er det mulig!?! :roll:
uh? var vel ikke slemt ment...
kan hende man ikke tenker over det, men man burde vaske linsen før vær gang man skal filme..
Jeg gjør det..
Da slipper man det problemet!
det var jo derfor jeg sa det, at det kanskje en ide og vaske linsen før bruk..
Men gjort er gjort, husk til neste gang..![]()
Veit ikke hvordan jeg setter inn et klipp her inne jeg :?
Kan nok ikke ta det på nytt siden han jeg filmer er 6 timer unna og jeg har dårlig tid på meg.. får helle bare prøve å bruke andre bilder over intervjuet og sånt en del..
yess.. fant det ut etterhvert :POpprinnelig postet av Freddern
det som var kjipt var at det var "prøvefilmingen" de opptakene som jeg både hadde dritt på linsa, og jeg stort sett prata en del innimellom intervjuet (noen jeg ikke skulle..) som ble best innholdsmessig.
Er ikke så lett med retakes på dokumentar.. menmen, bildekvaliteten er ikke det viktigeste i dokumentar heller.. så håper det går bra.
jaja.. seff går det bra.
Men husk å vask linsen..
Har begynt å gjøre det, har faktisk gjort samme feil.
Bokmerker