Genialt! Sett etter noe liknende lenge! Har jo en bærbar som jeg redigerer på og alt! Den bærbare er jo PC'en min.. (Bare at jeg har ekstern skjerm, tastatur osv så den fungerer som stasjonær hjemme)
Er det noen som har prøvd dette programmet?
DV Rack
Virker veldig interessant... En må jo ha en bærebar PC tilgjengelig, men da har en jo også en slags monitor med seg som det er kjekt å bruke for å stille skarpt, lysmengde osv...
Genialt! Sett etter noe liknende lenge! Har jo en bærbar som jeg redigerer på og alt! Den bærbare er jo PC'en min.. (Bare at jeg har ekstern skjerm, tastatur osv så den fungerer som stasjonær hjemme)
DarthAllan, bedre kjent som Allan.
Har ikke prøvd men fikk lyst :-)
Hadde vert megabra hvis en kunne mixe fra 2 kamera live
Det finnes et program for Mac som kan, men har ikke funnet noe for PC
MrC
Noen som vet om noen programmer jeg kan bruke på MAC som kan gjøre noenlunde det samme som DV Rack?
Ser ut som dette kan brukast til Mac... Eller kanskje ikkje -->Opprinnelig postet av Seriousmagic.com
Edit: Litt motstridande melgdingar der synest eg:
Opprinnelig postet av Seriousmagic.com
Er nok ikke motstridende de meldingene der nei... De sier bare at filene programmet skriver (.avi-filer) er kompatible med f.eks. Final Cut Pro!
OK. Las tydelegvis ikkje det avsnittet godt nok...
Vet ikke om det har noe med saken å gjøre men:
Stod om final cut pro 5 på http://www.apple.com/no/finalcutstudio/finalcutpro/
Kassettløs arbeidsflyt.
Hent inn og kjør ut videobilder ved hjelp av profesjonelle videoenheter, eller kjør kassettløst med den innebygde støtten for Panasonic P2-enheter. Du kan vise og se gjennom P2-enheter på Macintosh-maskinen, kopiere filene du trenger, og begynne med klippingen. Fungerer med DVCPRO, DVCPRO 50 og DVCPRO HD
offtopic: finnes sony vegas video til mac??!
ww.devolutionstudios.net
P2 enheter er vel Panasonic-kameraene som kjører minnebrikker tror jeg...
Men har nå funnet ut at QuickTimePRO kan ta opp video, men er fortsatt usikker på kvaliteten...
iMovie kan visstnok også ta opp video direkte, men jeg er her enda mer usikker... Skal prøve meg litt frem her nå så får jeg spørre igjen dersom jeg har flere spørsmål!
Hvis du finner ut mer gidder du å PM meg da? Jeg har nemlig en bærbar Mac selv og vil gjerne bruke denne til direkte opptak siden dette skulle være mulig!Opprinnelig postet av HenrikSolberg
ww.devolutionstudios.net
Bokmerker