Et program som er ment for å brenne musikk-CDer, som likevel får brent data-filer? Hørtes merkelig ut...
:roll:
Jeg har god erfaring med Ahead Nero i Windows, og Toast Titanium på Mac.
Heisann!
Jeg har en film som jeg gjerne skulle hatt ut på DVD, slik at den kan vises på tv.
Jeg har sett at DVD-spilleren på tv`en vår bare støtter wma-format, men når jeg da skal brenne filmen over på DVD, så går det ikke!
Noen som har noen anelse om hvorfor det ikke går?
Jeg tror det kan være at jeg brenner filmen over med et program som vanligvis skal bruker til lyd-CD`er, så brenneren ikke ser at DVD-plata er skrivbar... :roll:
Mvh. Kristoffer
PS: Hvilket program anbefales det å brenne DVD`en i?
Et program som er ment for å brenne musikk-CDer, som likevel får brent data-filer? Hørtes merkelig ut...
:roll:
Jeg har god erfaring med Ahead Nero i Windows, og Toast Titanium på Mac.
Har du dvd imaget som filer? (VIDEO_TS)
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Image?Opprinnelig postet av THX
Er desverre ganske ny i sånt, så jeg vet ikke helt hvordan jeg bør gjøre det...
Til OlaHaldor
er Ahead Nero et prog. til å brenne dvd`er med?
Isåfall; Hvor kan jeg få tak i det?
Det du kan ha gjort er å brenne dvd'en som en data dvd og ikke en video dvd (det er en forskjell) Hvilket program bruker du anyway?
Og ja Nero kan du lage og brenne dvd'er med, om du er nybegynner så funker Express'en bra til dette og.
BERGEN
Okey, takker for svar!
Skal prøve meg frem litt, og se hva jeg får til
PS: Hvor får jeg tak i Nero?
BERGEN
Okey, tusen takk!
Uansett - om DVD-spilleren støtter WMV, skal man brenne den som en datafil - ikke konvertere til MPEG2 og brenne - da er jo hele poenget borte med støtte for WMV..
XBOX360 støtter feks. MP4 og WMV - da brenner jeg bare filmene som datafiler, slenger i boxen, og spiller av så det suser..
EDIT: Stryk det jeg sier - dvs - det funker - men ikke relevant for denne tråden.. var snakk om WMA (Windows Media Audio) og ikke WMV som jeg først leste det som..ops:
WMA er ikke video. WMA står for Windows Media Audio, mens WMV er Windows Media Video. Altså, du kan ikke vise dette på spilleren.
Av brenningsprogrammer anbefaler jeg deg sterkt Nero. Du kan prøve det gratis i 30 dager på www.nero.com.
Her følger det med et program som heter Nero Vision. Det hjelper deg å lage DVD menyer o.l, samt konvertere til riktig DVD format (MPEG2). Du trenger ikke å kunne en dritt, bare trykke Next, next,next, finish.
Dessuten har Nero støtte for utrolig mye innenfor brenning og andre smarte verktøy. Genialt program som varmt kan anbefales enhver.
lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D
Bokmerker