Det kommer ann på mye. Hvilket videoredigeringsprogram du bruker. Hva slags "menyprogram" for DVD du bruker.
Selv bruker jeg:
Adobe Premiere til å redigere med, deretter bruker jeg noe som heter VideoServer som lager en dummy avi fil slik at TMPEGenc (programmet jeg bruker til å skrive MPEG2 filer) kan lese rett fra Premiere. Dermed får jeg gode MPEG2 filer ettersom TMPEGenc er et meget bra konverteringsprogram. Det har mye å si. Deretter bruker jeg DVDlab til å lage menyer, legge til filmer osv. Dette programmet slipper å tilpasse filmene til programmet. Noen programmer må gjøre om litt på filene for å ta de inn i programmet, det betyr som oftest kvalitetstap. Slik gjør jeg det da. Det finnes mange forskjellige MPEG2 encodere og noen er fryktelig dårlige...
Prøv deg fram med forskjellige alternativer og se hva som fungerer best. Lag en liten snutt og lag en versjon til hver MPEG2 encoder du prøver. Legg de på samme DVD og se resultatet. Bruk en DVD-RW plate, så slipper du å bruke nye DVD-plater hver gang du skal teste, for det trengs en del testing til du får ønsket resultat!!!
Vil du at jeg skal gå virkelig grundig til verks, så si i fra!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker