[size=7px]nei[/size]
Ettersom Adobe virker å være helt uinteressert i å ta vare på kunder så virker det til at jeg må lempe ut Encore 2 til fordel for noe som faktisk funker. Støtter offisiellt ikke å være installert på ett system med bla Windows media 11 og da setter support seg på bakbeina med en gang de tror at WMP kan være problemet.
Har prøvd Sonic DVDit som følger med Avid med varierende resultat, ofte dårlig kvalitet på video samt problemer med 16:9 video selv om man forteller programmet av det er 16:9. Holdt faktisk på å sende avgårde dvd til replikering med feil aspect ratio pga det problemet.
Nå har Adobe lagt Encore inn sammen med Premiere og tilsvarende gjorde Sony med DVD Architect Pro. Så da ble hvertfall DVD Architect Pro uaktuellt, mens Encore3 kan jeg få oppgradere til billig, men vet ikke om jeg vil gjøre det. Syns encore har fungert fint, fram til problemet med at det ikke takler nyere codecer i systemet av enkelte typer.
Noen som kjenner til alternativer jeg overser? Bør støtte authoring av bluray plater.
[size=7px]nei[/size]
elt sorg gir halv sorg - delt glede gir dobbelt glede!
Adobe Encore DVD CS3 støtter i hvert fall bluray, og i likhet med mange andre dvd-programmer så er de veldig kresne format og codec.
Jeg ville heller ha passet på at output fra redigeringsprogrammet er riktig, fordi encore og ligende vil være kresne uansett.
www.kumlokk.no
Film- og videoproduksjon
Encore er den beste jeg har brukt på PC iallefall. Er jo så og si som en plugin til Photoshop. Kan du photoshop, er Encore lett.
yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]
Problemet er at det er en eller annen codec på maskina encore ikke liker, WMP11 er det ikke etter litt testing. Problemet er bare hva for codec, har en drøss for å kunne vise og importere video i ymse programmer.
Og da nekter Encore å laste profilene for transcoding av videofiler.
Encore kommer jeg til å forsette med om jeg får det til å fungere. Encore er ikke kresen, den bare sørger for at dvd'n blir teknisk "godkjent". Jeg er vant til Avid og hvor kresent det er til tider...
Bokmerker