Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Standard DVD Kamera til AVI

Hva fått et DVD filmkamera jeg skal legge inn noen klipp fra, hater dette formatet. Når jeg setter cd´n inn i cd rommet mitt blir filene et helt rart format. .BUP .IFO .VRO. Noen forslag? Er ingen DV inngang på kameraet. Må få konvertert disse filene over til avi. Må bruke windows basert pc ettersom mac´n ikke spiller mini dvd. Har også prøvd å kopiere filene over til HDD for så å legge dem over på mac´n, følgene feilmelding: Kan ikke kopiere VR_MOVIE: Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC

Noen forslag? Dette er viktige klipp som ikke kan filmes igjen.

Mvh. Mathias

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Filene blir nå vell ikke til et annet format, de er en version av dvd formatet du kjøper filmer på i butikken :wink:

Du kan nå alltids bruke Intervideo dvd copy til å konvertere til avi (uten komprimering som blir heftig store filer da men...)

Men den feilmeldingen har ikke jeg snøring på, men CRC feil er vist styggedom.

[ame]http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check[/ame]
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    52

BUP og IFO er kjente DVD-filer. VRO er ukjent for meg, men dette er kanskje videoen? Jeg ville prøvd å kopiere denne fila til PC, og endret filtype til MPG. Prøv så å spill den av. Hvis det funker, kan du åpne den i et redigeringsprogram så du kan redigere eller konerter til annet format. :?

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Evnt så leser feks. MPEG Streamclip ofte slike filer uten problemer og kan konvertere til mer egnede formater for å importere i programmet man vil redigere i.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •