Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: dvd kvalitet

Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hakadal
    Svar
    14

Standard dvd kvalitet

jeg er helt ny på ddette med redigering og greier, men jeg mener og ha lest at det finnes noen programmer som kan forbedre kvaliteten på filmer, vet noen hva dette heter.
    og hvordan blir det og se en hjemmelaget film på dvd i widescreenformat på tven.
    or Death and Glory!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard dvd kvalitet

Forbedrer kvaliteten?.. Den stiller jeg meg litt skeptisk til.

Hjemmesnekra filmer tar seg fint ut i widescreen, forutsatt at du har skutt i widescreen eller redigert på en tidslinje som er det og proporsjonene er beholdt fra det originale materialet.

Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hakadal
    Svar
    14

Standard dvd kvalitet

oki vet noen hvordan cder som trengs for og brenne filmer som jeg kan spille på dvden?
    or Death and Glory!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard dvd kvalitet

CD og DVD er vidt forskjellige formater. Platene ser like ut, men måten ting skrives til dem er forskjellig.

Kjøp vanlig DVD-R, så holder det nok i lange baner. Erfaringsvis fra tidligere kjøper jeg kun Verbatim.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Standard dvd kvalitet

Ang. plater må jeg støtte opp under OlaHaldor ang. at Verbatim funker bra.

Forøverig har jeg veldig god erfaring med Taiyo Yuden, brukt ut fra meg som master før kopiering samt firmaet jeg fikk 100plater tilbake fra brukte påfallende nok Taiyo Yuden også. Alt fra xboxer til bang olufsen tver spiser platene med letthet(og slike design greier pleier å være SÆRE på hva for plater dem liker). Eneste ulempen er prisen som for 100plater er rundt 1-3kr dyrere pr plate i forhold til feks. verbatim.

Det finnes ikke noe mer irriterende enn plater som ikke fungerer, enten det er til eget bruk eller når du gir dem bort.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •