-
3rd October 2007, 12:05
Cadet 3
Ekportere uncompressed materiale fra FCP
hello fellows,
har noe live footage jeg må 3d tracke i boujou, deretter compe i afx og shk, men først må jeg få ekportert materiale fra fcp som en ukomprimert tga sekvens.
jeg er en motion designer, så fcp bruker jeg heller sjeldent, så hvis noen hadde giddi å gitt meg et svar, hadde jeg blitt strålende fortnøyd.
tia // best
-
3rd October 2007, 12:24
File > Export > Using QuickTime Conversion... >
Format: QuickTime Movie
Options > Settings > TGA
Depth: Millions of colors (hvis du velger Millions of colors+ får du med alphakanal, om det er ønskelig)
Quality: best
Slå av "Prepare for internet streaming".

Ellers hadde det vært stilig å sett hva du driver med! Kan nesten høres ut som vi jobber med nogenlunde samme type greier.
-
3rd October 2007, 12:38
Cadet 3
hjertelig takk! det var deilig. det her jeg driver med nå er en promotional piece for et band fra statene. inkluderer 3d track av flere organiske (photo real) 3d ørner. En haug av rotoscoping, hvor da shake blir ideelt (som jeg skrev i første post) og ellers intergrering av 2d og 3d elementer inn i eksisterende footage. det er det jeg har ansvar for nå, samt modelering i maya.
hvis jeg husker, så kan jeg sikkert laste opp noen styleframes i løpet av dagen.
igjen takk, take care peeps
-
4th October 2007, 16:52
Commodore
Ola, hvordan eksporterer jeg sequensen min rett ut på tape? Jeg vil ha den for en preview på TVen. Vet jg kan bruke print to video, men da får jg ikke med lyd.
-
4th October 2007, 16:55
Export to tape. Men mulig det ikke går på Møc.
-
4th October 2007, 17:36
Om du bare skal vise det på en video-monitor for å se hvordan det blir seende ut, kan du koble kamera eller annen firewire-enhet som kan loope video videre via component/composite/s-video fra Mac > firewire-enhet > monitor.
Sitter ikke på maskin med FCP nå, så jeg er ikke helt stø nå - i View-menyen er det valg for External Viewer e.l. - derfra velger du firewire-enheten, trykker eple+F12 og vips! Da sender du lyd og bilde ut til firewire-enheten, uten å måtte gå via tape.
Dersom du MÅ gå via tape, er det noe i File-menyen alà Export to tape.
-
4th October 2007, 17:43
Commodore
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker