Viser resultater 1 til 4 av 4
    Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Standard Eksport: Avid Express og Quicktime pro...

Noen gode råd? Er litt grønn i Avid enn så lenge på dette området.

Å eksportere slik at bildene blir de-interlaced? Og forslag til hva for oppsett som funker og gir noenlunde grei kvalitet ut av avid? Pga. max 2 gb filer så kan man jo ikke eksportere til avi og hente inn i feks. Virtualdub.

Og noen som har peiling på QT pro, får crap kvalitet uansett om jeg velger høy eller lav bittrate og det blir alltid interlaced bilder, selv om kilden av og til er progressiv!?

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Jeg sitter ikke med Avid akkurat nå, men den beste måten å eksportere fra Avid er med QT. Bruk deretter et annet program til å komprimere, f. eks. Sorenson Squeeze.
    Mitt forslag er å eksportere en QuickTime Reference File fra Avid (det tar kun sekunder og veldig lite plass. Men merk at reference-filene kun referer til de originale mediafilene til Avid, derfor er ikke dette en måte å lage backup av filmen din før du sletter mediafilene!). Importer fila inn i Sorenson og vips er du done. Tipset plukket jeg forresten opp av TV 2 for et års tid siden :wink:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Jeg vet at det er den beste måten, men det har seg slik at academic ikke leveres med Sorenson.(glemte å opplyse om at jeg bruker stud. versjon)

Men tror jeg muligens, kanskje, har funnet en omvei som funker tålelig.

Avid-> vanlig QT fil(de-interlaced)-> åpnes i Qt pro og encodes med h264

Det ser ut til å gi ok resultat så langt, skal bare prøve litt forskjellige oppsett, må trøkke mest mulig kvalitet ut av minst mulig mb. Å nærme seg 200gb trafikk på en vanlig server er ikke alltid like populært ops:

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

jeg har en video her med My Interlaced eller ka faen det er, det er sånne streker på videon Digitale Men hvordan få vekk det i Premiere Pro?
    de-interlace
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •