tror ikke det går ann.. men det er jo like greit å bare gjøre det til AVI og så etterpå legge det inn på Pinnacle så make det til mpeg
Bruker After Effects 6! Er det noen som vet om en plugin som gjør at jeg kan eksportere til MPEG2 rett fra After Effects? Eller en plugin som kan sette opp en frameserver til TMPEGenc (som jeg egentlig liker best til å konvertere MPEG2 til)?
tror ikke det går ann.. men det er jo like greit å bare gjøre det til AVI og så etterpå legge det inn på Pinnacle så make det til mpeg
ideoproduksjon.net
For det første så blir ukomprimert avi alt for stort, og jeg vil ikke gå via DV AVI som suger på grafikk!
Dessuten er ikke akkurat Pinnacle MPEG veien å gå for meg da det er en ganske mye dårligere codec enn den TMPEGenc bygger på!
Men det må da finnes en slik plugin til AE?
Jeg lurer på hvordan du får DV AVI til å suge?
Etter hva jeg vet så er ikke MPEG2 noe bedre kvalitet enn DV AVI.
Poenget er at jeg synes DV AVI messer opp grafikk osv! Det har det i alle fall gjort for meg ved en del tilfeller!
Jeg husker jeg har forsøkt å eksportere film som DV AVI fra Premiere for så senere å kode den til MPEG2 i TMPEGenc. Kvaliteten ble dårlig. Jeg fant en frameserver plugin som gjorde at jeg kunne lage en "bro" mellom Premiere og TMPEGenc og kodet dermed MPEG2 filene direkte. Dermed ble resultatet mye, mye bedre! Kan godt vise screenshot hvis det er ønskelig! :wink:
Men uansett, MPEG2 plugin til AE anyone?
Vel, klarte ikke å dy meg jeg, bare må vise deg noen screenshots!
Begge bildene er tatt via screenshot fra Windows Media Player og deretter eksportert på 50% kvalitet fra Photoshop
DVAVI:
MPEG2:
Dette forklarer vel alt?
Men du klarte å eksportere nå? siden du viste bildene
Iallfall har jeg ikke funnet noen gratis plugin på Adobe Effects - alle vil ha penger for sine plugin :? dermed er det lite trolig at det er en gratis mpeg2-plugin
Bokmerker