Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Standard Eksportering av film i Premier

Har nå redigert sammen 1 t og 40 min av en lokal musikal som jeg skal eksportere.

Begynte i går kveld å eksportere den til AVI format. Neste morgen hadde jeg bare komt til 12 %. Så jeg avslutta hele greia.
    Har før erfart at AVI filene som blir eksportert i Premier også tar stor plass!!

Hva format er det best å eksportere i, for å få best mulig kvalitet? Må jeg bare eksportere i AVI, og da vente i dagevis?

Det hele skal til slutt inn i Encore DVD for å lage en meny, og så ut på DVD.

Hva løsninger bør jeg velge?
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Du må da han en elendig gammel maskin hvis AVI tar flere dager! Hva er spesifikasjonene på maskina di? Og har du filmet i DV eller HDV og har du råteipen på ekstern harddisk?

Og ja, du bør legge ut i alle fall DV i AVI.

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    121

Ved eksportering fra Premiere vil jeg anbefale å bruke FrameServing, siden jeg har erfart at det gjerne henger seg/tar evigheter hvis ikke. Jeg bruker TMPGEnc 4.0 Xpress, funker kjempebra! Google it å se om du finner demo-versjon.

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Du må da han en elendig gammel maskin hvis AVI tar flere dager! Hva er spesifikasjonene på maskina di? Og har du filmet i DV eller HDV og har du råteipen på ekstern harddisk?

Og ja, du bør legge ut i alle fall DV i AVI.
    Vil ikke si at PCen min er så forferdeilig dårlig. 3,2 (klokka til 3,6) pentium 4 prosessor, 1GB ram (litt lite ram kanskje), Radeon 9550 (dårlig).

Har filmet i DV. Noe av råteipen ligger på en ekstern harddisk ja. Kan det vere en grunn?
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

Husk å se på instillingene når du skal exportere filmen. Pass på at den står på ukomprimering. Jeg overså dette en gang og det tok så tid å rende ut. Det tar litt tid siden den er 1 t og 40 min, men så langt tid som en hel natt tar det nok ikke..
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Ser ut til at problemet var at jeg hadde råmatriale på ekstern harddisk. Har begynt å eksportert nå, går mye raskere!
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Nå har jeg fått filmen ut på AVI format. Nå tar den 22 GB! Hva er den beste måten for å få den komprimert? Er DIVx et godt alternativ?

Filmen skal til slutt ut på DVD, så må være under 4,7 gb.
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

Husk at det er 22 GB i AVI format. Siden dene er så stor må du kanskje komprimere litt, men husk at DVD-formatet tar mindre plass. DVD-format er jo som sagt mpeg2 filtype. Har fått 10-15 GB i avi format på en DVD-plate..
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Sitat Opprinnelig postet av EidetFilm
    Nå har jeg fått filmen ut på AVI format. Nå tar den 22 GB! Hva er den beste måten for å få den komprimert? Er DIVx et godt alternativ?

Filmen skal til slutt ut på DVD, så må være under 4,7 gb.
    Når du bruker DVD-brenneprogram, så omformer den AVIfila automatisk for deg, og 22Gb AVI passer fint inn på en ett-lags DVD-plate. Har personlig en DVD med en film på 1t 45min inkludert tre menyer; og dette er med standard kvalitet i bildet, så jeg vet at det fungerer.

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Nå har jeg lagt inn den 22 GB store filen inn i Adobe Encore. Har laget en DD meny og alt er klart til å brenne. Men da kommer det opp error om at filen er for stor. Ikke noen tegn til en krympet DVD fil her.
    Hva er problemet? Hva må jeg gjøre for å få min 1 t og 40 min lange film på 22 GB, ut på DVD??
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •