Du må da han en elendig gammel maskin hvis AVI tar flere dager! Hva er spesifikasjonene på maskina di? Og har du filmet i DV eller HDV og har du råteipen på ekstern harddisk?
Og ja, du bør legge ut i alle fall DV i AVI.
Har nå redigert sammen 1 t og 40 min av en lokal musikal som jeg skal eksportere.
Begynte i går kveld å eksportere den til AVI format. Neste morgen hadde jeg bare komt til 12 %. Så jeg avslutta hele greia.
Har før erfart at AVI filene som blir eksportert i Premier også tar stor plass!!
Hva format er det best å eksportere i, for å få best mulig kvalitet? Må jeg bare eksportere i AVI, og da vente i dagevis?
Det hele skal til slutt inn i Encore DVD for å lage en meny, og så ut på DVD.
Hva løsninger bør jeg velge?
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Du må da han en elendig gammel maskin hvis AVI tar flere dager! Hva er spesifikasjonene på maskina di? Og har du filmet i DV eller HDV og har du råteipen på ekstern harddisk?
Og ja, du bør legge ut i alle fall DV i AVI.
Ved eksportering fra Premiere vil jeg anbefale å bruke FrameServing, siden jeg har erfart at det gjerne henger seg/tar evigheter hvis ikke. Jeg bruker TMPGEnc 4.0 Xpress, funker kjempebra! Google it å se om du finner demo-versjon.![]()
Vil ikke si at PCen min er så forferdeilig dårlig. 3,2 (klokka til 3,6) pentium 4 prosessor, 1GB ram (litt lite ram kanskje), Radeon 9550 (dårlig).Opprinnelig postet av Kenny Wang
Har filmet i DV. Noe av råteipen ligger på en ekstern harddisk ja. Kan det vere en grunn?
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Husk å se på instillingene når du skal exportere filmen. Pass på at den står på ukomprimering. Jeg overså dette en gang og det tok så tid å rende ut. Det tar litt tid siden den er 1 t og 40 min, men så langt tid som en hel natt tar det nok ikke..
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Ser ut til at problemet var at jeg hadde råmatriale på ekstern harddisk. Har begynt å eksportert nå, går mye raskere!![]()
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Nå har jeg fått filmen ut på AVI format. Nå tar den 22 GB! Hva er den beste måten for å få den komprimert? Er DIVx et godt alternativ?
Filmen skal til slutt ut på DVD, så må være under 4,7 gb.
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Husk at det er 22 GB i AVI format. Siden dene er så stor må du kanskje komprimere litt, men husk at DVD-formatet tar mindre plass. DVD-format er jo som sagt mpeg2 filtype. Har fått 10-15 GB i avi format på en DVD-plate..
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Når du bruker DVD-brenneprogram, så omformer den AVIfila automatisk for deg, og 22Gb AVI passer fint inn på en ett-lags DVD-plate. Har personlig en DVD med en film på 1t 45min inkludert tre menyer; og dette er med standard kvalitet i bildet, så jeg vet at det fungerer.Opprinnelig postet av EidetFilm
Nå har jeg lagt inn den 22 GB store filen inn i Adobe Encore. Har laget en DD meny og alt er klart til å brenne. Men da kommer det opp error om at filen er for stor. Ikke noen tegn til en krympet DVD fil her.
Hva er problemet? Hva må jeg gjøre for å få min 1 t og 40 min lange film på 22 GB, ut på DVD??
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Bokmerker