Viser resultater 1 til 4 av 4
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Eksporteringshelvete

arg. blir gæærn.

Når jeg skal eksportere en film som skal legges på youtube, er ting dritenkelt: Jeg eksporterer det fra final cut via compressor, hvor jeg velger DV PAL, fila kommer under en GB. Det eneste som forundrer skallen min er at når jeg så spiller av filen i quicktime, spilles den av i dårlig kvalitet. MEN så kommer det frustrerende: når jeg legger den ut på youtube kommer alternativet "watch in high quality" og vips, så er den i god kvalitet. HVORFOR SKJER DETTE? Den spilles av i dårlig kvalitet både i WMP, quicktime og VLC.

Så skal jeg ha en datafil i god kvalitet. Jeg kjører på og eksporterer med "uncompressed 8-bit" som er det nest høyeste kvaliteten jeg får det. En 3 minutters fil havner på 4 GB, noe som grenser mot håpløst, og i tillegg er ikke kvaliteten like god som når den andre filtypen (DV PAL altså) spilles av i "high quality" på youtube.

Hva slags format skal jeg velge for at en 3 min filtype skal kunne spilles av i meget god kvalitet men samtidig ikke være på håpløst mange GB?

kaz
    kaz er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Levanger
    Svar
    55

Standard Sv: Eksporteringshelvete

Av det jeg har erfart fucker Quicktime opp kvaliteten på DV-PAL eksporteringer. Prøv å spille av i f.eks. VLC; det er ikke noe galt med selve filmen, men med Quicktime.
    A day without sunshine is like, you know, night.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

jeg sa jo jeg har prøvd å spille det a i både vlc, wmp men ingenting funker ass...

men når den til og med er UKOMPRIMERT, hvorfor skal den da ikke kunne spilles av i flott kvalitet?

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Prøvd en annen maskin med DV codecen? Sånn for å utelukke problemer med decodere?
    Hvis fila blir ok på youtube må feilen ligge i decodingen på din maskin når du spiller av...

MPEG4 er det som pr. idag er mest effektivt, finnes i ymse former....h.264, avc, bluray, wmv.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •