-
11th November 2007, 15:33
Commodore
Encoder for windows
Pr. idag bruker jeg Mpeg streamclip til å encode mpeg4/h.264 filer. Problemet er at det virker som denne ellers helt supre gratis encodern sliter med de mest detaljfyllte bildene.
feks. sykkelhjul blir ofte blury og andre bilder hvor det er små detaljer i bevegelse så blir det utydelige.
Windows Media klarer det noenlunde greit og er gratis. Men jeg vil ikke binde meg til bare wmv og h264 er en mer effektiv codec.
Er det noen som har erfaring med encodere, ikke nødvendigvis bare mpeg4, men hovedsakelig det som fungerer bra? mpeg2 hadde og vært kjekt å ha. Har fra før On2flix pro, qt pro og mpeg streamclip.
Hadde man hatt pengene...eller kanskje behovet så er jo Mainconcept sin encoder fin, men over to tusen USD gjør den uaktuell.
-
11th November 2007, 16:05
Citizen
Encoder for windows
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp.html
konverterer til og fra alt, og koster 99 $
du kan laste ned en 14 dagers trial. funker til det meste
-
11th November 2007, 16:12
Encoder for windows
TMPGenc var gratis før, merkelig det der. Det er vel bare MPEG-2 man må betale for? Hvis ikke kan jeg dele den gratisversjonen jeg lastet ned for 100 år siden. Encoderen i Premiere CS3 er ikke så dum, men det koster vel penger igjen om man ikke vil benytte seg av godene på nett.
-
11th November 2007, 19:07
Commodore
Encoder for windows
Skal ta en titt på den TMPGenc.
Prøver å unngå å benytte meg av godene på nett.....som eks it dude vet jeg hvor uhorvelig mye arbeid det å skrive programmer er.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker