-
Cadet 4
Encore DVD - For stor plass til å brenne ut
Vanligvis går det strøkent med å bygge DVD'er i Encore, så brenne de ut med riktig størrelse. Men denne gangen går det ikke. Jeg har velgt prosjektet til å være en 4.7GB's disk. Du kan se at det er femdeles litt å gå på.

Så sjekker jeg meny'en for problemer, som det er ingen av. OK, nå er jeg klar for å bygge den. Jeg velger Build DVD og sjekker at alt er riktig, så på Build for å begynne.

Det tar som regel noen timer før den er ferdig, siden jeg har lagt inn 10 episoder som tilsvarer ca. 4 timer med film. Om det er p.g.a. at den varer så lenge som er problemet, vet jeg ikke, men jeg har i alle fall brent ut noen filmer før som varer omtrent 4 timer på en DVD plate, uten problemer.
Så, når meny'en endelig er ferdig, så kommer det en melding om at disken min er for liten. DVD meny'en og filmene tar til sammen 16,10 GB! Men som dere ser på det første bildet så tar de jo 4.48GB til sammen, og så plutselig etter eksporteringen så tar den 16,10GB? Noen som vet hvordan jeg får hele prosjektet til å ta kun 4,7GB slik at jeg får brent de ut? Eller lignende :wink:
-
Encore DVD - For stor plass til å brenne ut
Når du snakker om "disken" - mener du da DVD-plata du skal brenne på, eller harddisken ?
Uten å egentlig vite det, gjetter jeg at du har eksportert videoen i "full kvalitet" - altså - ikke encodet til MPEG2, som DVD bruker til videoformatet. Dersom du gjør dette først som sist, FØR du går i gang og bruker Encore, vil du spare deg for denne encodingen for hver gang du skal lage en image-fil, eller video_ts-mappe osv...
Hvis du f.eks. ser det er en feil med en meny og må fikse på den, vil Encore starte encoding på nytt - selv om det kun er menyen som er blitt fiksa på. Slik var det i allefall da jeg brukte Encore for et par år siden.
Ergo - gjør pre-encoding til MPEG2...
De 16GBene den spør om er sannsynligvis stor plass til cache-filer, og selve encoding-filene, samt den ferdige video_ts-mappa..
-
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker