Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Rennebu, Sør-Trøndelag
    Svar
    21

Standard et KJEMPEproblem med PC og kamera!

Jeg har et SONY HVR-A1E-kamera og prøver å overføre video fra tape til pcen min (med "Capture" i Adobe Premiere Pro 1.5). Først gikk det greit men andre gangen hang programmet seg opp og jeg måtte ta en "svenskeknapp"-restart og etter det oppdager ikke pcen at kameraet er koblet til. Har prøvd System Restore og vært i kontrollpanelet og lett gjennom "Scanners and cameras" og "Add hardware" men jeg finner ingen måte å ordne dette på. Er det noen som kan hjelpe meg?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Du har nappa ut alle plugger og kabler som kobler kamera til maskinen før oppstart?

FireWire er IKKE 100% feilfritt, men i 99% av tilfellene skal det gå å "plug and play". :roll:

Eventuelt, gå innom lista over hardware igjen, og eventuelt fjern kameraenheten om den kommer opp der.

Eventuelt, kan det være at kameraet på finurlig vis har deaktivert DV-koblingen? Sjekk menyene på kameraet.

Har du flere innganger for FireWire på maskinen? Hvis du har - prøv å plugg kameraet inn i en annen inngang. Denne har hjulpet meg mang en gang.

Lykke til!

Moe
    Moe er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2006
    Svar
    57

off topic!
    nice cam du har, har helt likt selv, vet du hvor man kan få tak i linser til det?
    pmw-ex1+macpro+studio2+ae

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Fortsatt litt off-topic.. Dette vet jeg ikke, men sjekk hvor stor diameter det er på fatningen for linsefestet.. Ellers var jeg innom Lars Witberg i Gyrogruppen på torsdag, så han hadde et sånt kamera med en vill vidvinkel!

Du kan kontakte ham på lars[at]witberg.no

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Firewire kabelen kan være ødelagt
    Du kan ha "brent" firewire innrettingen på kameraet (ved feks å ha puttet den inn feil vei)
    Firewirekortet i pcen din eller det integrerte firewirekortet (i feks hovedkort)
    kan være i ustand
    Det kan jo virke som det er noe i veien med en driver eller noe slags software siden pcen krasjet før problemet startet

Får du ikke kameraet opp i andre redigeringsprogrammer?

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Rennebu, Sør-Trøndelag
    Svar
    21

har tatt ut alle plugger ja, fulgt bruksanvisningen og prøvd igjen og igjen

jeg har bare én akkurat sånn inngang på PCen, så jeg kan ikke bytte inngang... Den store firewire-inngangen funker i hvert fall.

Jeg hadde riktig ende inni kameraet, for jeg fikk til å overføre video en gang før det klikka. Men etterpå snudde jeg den... dumme meg!

Kanskje PCen rett og slett ikke er bra nok...? Jeg kjøpte meg Premiere Elements 2.0 men fant ut at PCen trenger en CPU som støtter "SSE2 Instruction set" for å kunne installere programmet. Har 1.83 GHz og 512 RAM... kanskje for dårlig??? Er ganske så grønn på dette.

Jeg finner ikke kameraet i hardwarelista på PCen... faaen ass... Menyene i camet ser ut til å være som de skal også.

Vet noen hvordan jeg kan sjekke om Firewire-inngangen er i orden uten å prøve annet utstyr med samme type inngang (for det har jeg ikke hehe...)

Off-topic:
    det var litt linser til camet på sony.no og videoutstyr.no også tror jeg...

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Gjør et forsøk med å kjøpe et internt firewirekort? Disse har som regel to til tre porter, så du står fritt til å velge en. Alle firewirekort har samme innmat. Er bare forskjell på "merket". Over hodet ingen forskjell på kvalitet.

MEner å ha sett kort nede i 199,- på komplett. Men dette varierer vel litt. Det er ikke så mange penger for å gjøre et forsøk i allefall. Fungerer det ikke, kan du alltids selge det til noen som er mer trengende.

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Rennebu, Sør-Trøndelag
    Svar
    21

aha, takk for tipset. Det skal jeg teste. Skal også få testet camet opp mot en annen pc i dag for å få utelukket at det er noe galt med camet og kabelen.

Det er jævlig lite plasser en kan få hjelp med sånne problemer ass. Kjenner en som er god på datating men ikke på akkurat det med video, en annen som er god videogreier men ikke PC, har skrevet til SONY norge uten å få svar, prøvd online-hjelp på SONY USA men siden kameraet er kjøpt i NOrge nekter de å hjelpe meg. Og på forumet til adobe premiere pro er det ingen som svarer. Har lest masse topics om lignende problemer men ikke funnet noe som stemmer med mitt problem. Er det noen her som vet om noen annen plass å henvende seg?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Hos hvilken forhandler kjøpte du kameraet?

Hvis det var type Elkjøp e.l. er det lite hjelp å få. De selger varer, og gir faen i support får jeg inntrykk av. Eneste jeg kjøper der er i såfall strykejærn eller dataspill.

Eventuelt, kanskje du kan ta kontakt med noen på Video 4 eller VideUtstyr? Ta det pr. telefon, så får du svar SÅNN fort!

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Rennebu, Sør-Trøndelag
    Svar
    21

Det var video4. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har kontakta dem før ops: hehehe

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •