Viser resultater 1 til 2 av 2
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard et par problemer

Halla.

Når jeg legger inn tekst i Final cut ved hjelp av tekstgeneratoren, blir teksten fucked når jeg legger på en overgang som f.eks fade in, da blir teksten dobbelt så tykk helt til overgangen stopper, da tar den normal form igjen.

En annen ting, når jeg tar et bilde ved å ha markert canvasen, trykket shift og "n", og etterpå eksportert det, så blir bildet helt annerledes enn da jeg tok det, ofte har det sånne stygge "interlacing" striper og den har ikke lenger formatet 16-9, og ser derfor veldig dårlig ut. Noen ideer om hva som vil hjelpe?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard Sv: et par problemer

Tekst som blir stygg ved direkte avspilling indikerer at den ikke er 'rendered'. Det vil ikke bli sånn ved avspilling til tape eller eksport til digital fil. Du skal kunne lese fargekodene øverst i tidslinja om hvordan klippet er - gult, grønt, svak grønn, rød, grå, etc..

Final Cut leser interlaced materiell slik at du ikke ser disse stripene når du jobber, dermed vil du se det i sin opprinnelige form når du eksporterer det. Om du ikke har Photoshop e.l. lignende verktøy for å de-interlace, må du legge på de-interlace på bildet før du lagrer ut fra Final Cut. At bildet blir kvadratisk fremfor rektangulært som 16:9 har med at opptaket er PAL e.l. format som er bygd opp av et visst antall pixler for høyde/bredde, men strekkes i bredden for å få 16:9 formatet. Om det er PAL strekker du bildet ut til å bli 1024x576, så vil høyde/bredde forholdene bli riktig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •