Viser resultater 1 til 3 av 3
    btz
    btz er offline
    Cadet 3
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Ålesund
    Svar
    8

Standard Export hjelp ASAP

Hei, har søkt litt rundt her tidligere men har ikke funnet noe 100% svar på det jeg leter etter, og iogmed jeg har relativt dårlig tid nå lager jeg bare en ny topic og håper på kjapt svar

Har redigert ferdig en film i Premiere Pro CS3, filmen er 16:9 (720x576) og varer i ca 20 minutter.

Jeg må få exporta filmen i rimlig god kvalitet men sliter med at det jeg exporter tar sjukt med plass.

Jeg gikk akkurat på Fil -> Export - > Movie og valgte Microsoft DV AVI, exporta de sista 1:45 minutta bare for å se hvor stor plassen tar og hvordan kvaliteten blei.

Kvaliteten ble super, men fila tar allerede 390MB, og det meste av slutten er rulletekst osv. så jeg bare lurte på hva jeg kan gjøre for å få størrelsen litt ned uten å gå noe særlig utover kvaliteten på filmen.

håper på kjapt svar : )

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    17

Du må jo da velge et mer komprimert format. Skal dette være noe som uansett skal på DVD så kan du jo kjøre den ut i mpg-dvd komprimering. Da burde du få et tilfredsstillende resultat. Ellers finns det jo flere andre alternativer, men dette avhenger av bruken på fila senere.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ski
    Svar
    177

Komprimering er noe som tar tid å lære seg, og hvis det er det du skal, ville jeg heller valgt Adobe Media Encoder.
    www.kumlokk.no
    Film- og videoproduksjon

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •