Viser resultater 1 til 10 av 10
    Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Standard Får ikke rendret til 16:9 (After Effects)

Når jeg rendrer et filmklipp i After Effects så blr det i 4.3 OG IKKE 16:9 uansett hva jeg prøver å rendre som, og velger 16:9 som output format...HVORFOR DET A? :P

Det er 16:9 når jeg holder på med klippet, men blir skvisa til 4:3 på outputfila...
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Når jeg rendrer et filmklipp i After Effects så blr det i 4.3 OG IKKE 16:9 uansett hva jeg prøver å rendre som, og velger 16:9 som output format...HVORFOR DET A? :P

Det er 16:9 når jeg holder på med klippet, men blir skvisa til 4:3 på outputfila...

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Kva innstillingar bruker du når du eksporterer? Eksporterer du med File --> Export eller Render Queue?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Kva innstillingar bruker du når du eksporterer? Eksporterer du med File --> Export eller Render Queue?

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Prøvd begge deler, men jeg fant en løsning...
    Klippet "skjønner ikke" at det 16:9, men jeg klarte å få fortalt klippet det:P

Bruker Vegas til redigering og da kunne jeg høyreklikke på klippet og velge PALDV - Widescreen og VIPS, så var jeg fornøyd igjen!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Prøvd begge deler, men jeg fant en løsning...
    Klippet "skjønner ikke" at det 16:9, men jeg klarte å få fortalt klippet det:P

Bruker Vegas til redigering og da kunne jeg høyreklikke på klippet og velge PALDV - Widescreen og VIPS, så var jeg fornøyd igjen!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

OK, du bør forresten bruke Render Queue har eg lest fleire stader.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

OK, du bør forresten bruke Render Queue har eg lest fleire stader.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

PAL og 4:3 / 16:9 er kun en greie på hvordan pikslene oppfattes. Dvs. høyde/breddeforholdet.

Når du skal eksportere fra After Effects, bør du utelukkende bruke Render Queue - èn ting er at du da har mer oversikt over hvilken comp som blir lagret som hva og hvilken innstilling - en annen ting er at du har komplett oversikt over MANGE comper som ligger i kø for å bli rendret, så kan du bare jobbe masse, og sette maskina til å rendre sekvens etter sekvens over natta f.eks. Tidsparende uten tvil.

Dersom du ikke får rendret til 720x576 i 16:9-pixelratio, kan du rendre til kvadratiske pixler, dersom Vegas lar deg bruke det på tidslinja. Som kvadratiske pixler blir det 1024x576.

Når du rendrer noe til PAL i disse pixel-ratioene som PAL opererer i, henholdsvis for 4:3 og 16:9, vil du alltid få et kvadratisk bilde når du spiller det av i en mediaspiller, fordi programmet ikke er skrevet til å oppfatte pixel-ratio.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

PAL og 4:3 / 16:9 er kun en greie på hvordan pikslene oppfattes. Dvs. høyde/breddeforholdet.

Når du skal eksportere fra After Effects, bør du utelukkende bruke Render Queue - èn ting er at du da har mer oversikt over hvilken comp som blir lagret som hva og hvilken innstilling - en annen ting er at du har komplett oversikt over MANGE comper som ligger i kø for å bli rendret, så kan du bare jobbe masse, og sette maskina til å rendre sekvens etter sekvens over natta f.eks. Tidsparende uten tvil.

Dersom du ikke får rendret til 720x576 i 16:9-pixelratio, kan du rendre til kvadratiske pixler, dersom Vegas lar deg bruke det på tidslinja. Som kvadratiske pixler blir det 1024x576.

Når du rendrer noe til PAL i disse pixel-ratioene som PAL opererer i, henholdsvis for 4:3 og 16:9, vil du alltid få et kvadratisk bilde når du spiller det av i en mediaspiller, fordi programmet ikke er skrevet til å oppfatte pixel-ratio.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •