Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard Farge"tinting" I adobe premiere

Hei.
    Jeg har ikke så veldig stor erfaring med adobe premiere pro (cs4) uten enn det å klippe og lime. Jeg skal snart i stand med å lage en action kortfilm. Derfor tenkte jeg at jeg trenger å legge på filter som gjør scenen litt mer alvorlig o.l.
    Jeg tar litt bilder, og jeg likte veldig godt måten Adobe kan endre RAW filer, og jeg lurer på om det finnes en lignende funksjon i Adobe Premiere (eller kanskje After Effects), hvor jeg kan endre "temperatur", kontrast og exposure.
    Hvis noen vet om noen lignende metoder så er alle svar velkomne. =)

Isak

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

Standard Sv: Farge"tinting" I adobe premiere

det ligger på effects- så finner du (om jeg husker rett, har det ikke forran nesa på meg nå) Curves, contrast og colorbalance. Man kan ikke endre klippet så mye som man kan med raw filer. (mulig jeg tar feil)
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

oki.
    jeg har lest litt, men mulig jeg tar feil. Her er da problemstillingen min: blir filmene mer kornete og i dårligere kvalitet om en fargekorrigerer og tinter mye?

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

Ja. Uansett hva du gjør så vill det bli dårligere. Men det er vel ikke mye hvis du gjør lite fargekorrigering.
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •