Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    85

Standard Fargekorigering i Final Cut Pro

Hvordan stiller jeg kontrast og saturation i final cut..

Får bare opp en 3-ways fargepanel, hvor jeg forsåvidt kan korrigere saturation og svart/midt/hvit toner for kontrast.. men det blir ikke pent..

Er vandt til Avid hvor alt er så mye enklere, en knapp for sat og en for kontrast f.eks. Finens det noe lignende i fcp?

PS. Har også Adobe After Efects.. Hvordan kan jeg fargeredigere fcp filmen min der?

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    13

Standard Sv: Fargekorigering i Final Cut Pro

Saturation kan du stille nederst i det 3-way fargepanelet, der det står Sat.

Kontrast er et eget filter som ligger under Image control. Filteret heter Brightness and Contrast.

Alternativt kan du bruke programet Color, det følger uansett med i Final Cut Studio pakka.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    85

Sitat Opprinnelig postet av karbis Vis post
    Alternativt kan du bruke programet Color, det følger uansett med i Final Cut Studio pakka.
    Ja jeg tenkte meg kankje at det var en mulighet. Men jeg ville gjerne åpne prosjektfila i color så jeg slipper å eksportere først, for så å redigere farger, men det viste seg å ikke gå.. Eller?

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    13

Det kan du. Høyreklikk på sekvensen i bin'en og velg "send to". Color er nederst i den menyen som da kommer opp. Da skal sekvensen åpne seg i Color.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •