Jeg lurer på det samme. Noen som vet ?
Klipper for tiden en sekvens i Final Cut Pro hvor det er bestemt at det ferdige bildet skal eksporteres i 2.35:1. Hvordan får jeg eksportert det ferdige resultatet (etter klipp og en omgang i Color) uten letterbox-stripene?
Legger ved et eksempel hvordan det ser ut i klippen nå der jeg har lagt på widescreen-funksjonen i FCP.
Så hvordan eksporterer jeg i best kvalitet med aspect ratioen 2.35:1?
Sender jeg prosjektet over til Compressor og gjør det der fra, eller er det mulig å stille sekvensinnstillingene slik at jeg kan arbeide med den aspect ratioen?
Jeg lurer på det samme. Noen som vet ?
Kan ikke tenke meg at det blir noe problem med det sorte oppe og nede i Color.. Bare endre oppløsninga på sekvensen, så vil det gå fint vil jeg tro - når du da ser i Geometry vil du se at den cropper i Color.
Om du på død og liv vil fjerne de sorte strekene, da ville jeg sendt prosjektet via Compressor. Der har du valg for aspektratio og cropping. Sett dette til å værer 2,35:1 som i dette eksempelet. Du bør lagre i kvadratiske pixler.
Du bør forøvrig eksportere til Prores om mulig, eller annet format som ikke forringer kvaliteten. Lyd er ikke viktig på denne fila.. Deretter legger du klippet på ei ny tidslinje som har lik oppløsning som klippet - kopier all lyd fra master-sekvensen over i denne, og begynn å klipp opp klippet så du får individuelle klipp å jobbe med i Color.
Bokmerker