Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Fcp rendering

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Fcp rendering

har nettopp kjøpt en litt eldre versjon av final cut pro, tror det er 5eren. uansett, når jeg har dratt inn en film i timelinen og spiller det av, blir skjermen svart og i midten står det "unrendered" etter litt søk på nett fant jeg ut at man kunne trykke cmd r og så ble det rendret og jeg kunne se filmen igjen. men hvis jeg så gjorde noe som helst av en endring, som å skifte på fargene, måtte jeg rendre igjen. er det noe jeg kan gjøre? for jeg håper for guds skyld at det ikke skal være sånn.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Standard Fcp rendering

I FCP er det mye rendering desverre, spesiellt i 5´rn. Hadde det samme problemet, etter å ha gjort noen innstillinger et filmklipp. Dette ble et litt mindre problem i 6´r syntes jeg.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Fcp rendering

herre, men argghh! hvorfor skal det være sånn? det er jo ikke noe som helst behov for det i premiere. dessuten tar det hvertfall et minutt eller mer hver gang jeg skal rendre, og siden jeg gjør endringer hele tiden så vil det ta MYE tid å rendre hver eneste gang. for det er sikkert at det ikke er noen fantastiske innstillinger som gjør at man slipper å rendre hele tiden?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard Fcp rendering

Hei fredo!

Hvilke innstillinger er det på videoen du har lagt i tidslinja?
    Innstillingene for tidslinja (EPLE + NUMPAD NULL når tidslinja er aktiv) må ha nøyaktig samme innstilling. Da tenker jeg på codec, oppløsning, aspect ratio og fields order

Det er dette vinduet du skal få opp. Kan også finnes ved å gå i menyen Sequence > Settings.

For å finne ut informasjon om videoklippet på tidslinja høyreklikker du på det og velger Item Properties > Format

Derfra ser du hvilke innstillinger du må ha.
    Når disse er like, give it a go!

DV f.eks. er ment å være real-time - du kan gjøre f.eks. fargekorrigering og sånne ting, uten å måtte rendere - men når du legger flere ting, og gjerne tunge greier, må du rendere. Men igjen - dette kommer an på hva slags hardware du har.

Oppgradering til Final Cut Studio er 4-5 lapper unna, om du tenker å gjøre det en dag.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •