Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 39
    Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Horten
    Svar
    31

Standard Filmredigering

Jeg lurte på hvilket redigeringsprogram til film som er mest brukt, mellom de profesjonelle og amatører?

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Filmredigering

Det er somregel en smaksak etter hva man liker. I det øvere sjiktet er det vel Adobe Premiere som er mest brukt? Final Cut er også mye brukt, men dette er så vidt jeg har skjønt bare til mac?
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Horten
    Svar
    31

Standard Filmredigering

Jeg har værtfall pc, men jeg trodde adobe premiere var til pc? Men hva med Sony Vegas? Er dette noe? eller er det mer effekter å slikt på de andre?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Filmredigering

Du får Adobe Premiere både til Mac og Pc. Anyway, hvilket redigeringprogram som er det beste er vel vanskelig å si. Selv stemmer jeg for Adobe Premiere.

Du spør også om det er fler effekter på AP enn Vegas. Hvordan effekter? Transitions? Jeg lager mine effekter i After Effects, et program som for øvrig er kompatibelt med Adobe Premiere.

Om du er nybegynner innenfor dette, og vil redigere hjemmefilmene dine - burde du heller kjøpe deg et billigprogram - Pinnacle f.eks. Her får du effekter, overganger, og "gode" klippemuligheter i en og samme boks.
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Horten
    Svar
    31

Standard Filmredigering

Har drevet en del med dette, men har aldri hatt et skikkelig program, som jeg ønsker å kjøpe nå. Hvor mye koster AP?

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    24

Standard Filmredigering

Hva med Avid Xpress..blir ikke det mye brukt?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Filmredigering

Sitat Opprinnelig postet av BexN
    Har drevet en del med dette, men har aldri hatt et skikkelig program, som jeg ønsker å kjøpe nå. Hvor mye koster AP?
    Adobe Premiere koster 9,550,- (Rimeligste jeg har observert)
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Horten
    Svar
    31

Standard Filmredigering

Åj, det var ikke billig

Da er vel Sony Vegas mye billigere da!?

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Filmredigering

Sitat Opprinnelig postet av BexN
    Da er vel Sony Vegas mye billigere da!?
    Vegas 7 er bare halvparten så dyrt eller noe slikt tror jeg....

EDIT: Ellers så får du Magix Movie Edit 11 for ca 600 kr. Det er et avansert redigeringsprogram, men det er sinnsykt enkelt å sette seg inn i!
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Kyrre
    Guest

Standard Filmredigering

Vegas er billigere ja. Du får Vegas + DVD Architect til under halvparten av kun Premiere Pro. Men en får det en betaler for. Mitt tips, (dersom du er relativt seriøs med videoproduksjon) spar opp og gi gass med Premiere Pro 2. Det finnes haugevis med guider til det på nettet også.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •