Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18

Tråd: Final Cut

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Ålgård
    Svar
    113

Standard Final Cut

En dag jeg satt på bussen og snakket med en kompis om film vi skulle lage, satt det tilfeldigvis en annen filmentusiast bak meg. Han spurte hva jeg brukte da jeg redigerte. Jeg sa adobe premier. Da lo han litt og sa;
    "Det finnes ikke noe bedre enn final cut. Og hvis du synes at adobe er bra så er det for at de prøver å være mest like mulig final cut. Men ingen måler seg med final cut!"

Der satt jeg og hadde aldri hørt om final cut....
    Noen av dere som har erfaringer med det?
    Er det bra?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Final Cut

Final Cut Pro sies å være noe av det beste, ja - men krever at du bruker Mac. Det er visstnok fordi de ikke greier å hamle opp med Final Cut Pro at Adobe har sluttet å porte Premiere til Mac. Selv har jeg ingen erfaring med verken Premiere eller Final Cut, siden jeg anser meg for å være en videoamatør og følgelig klarer meg lenge med langt rimeligere verktøy.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    70

Standard Final Cut

Hei....jeg har også lurt litt på hva det er for no rart.
    Så søkte jeg etter det og fant siden: http://www.apple.com/no/finalcutpro/

Så jeg så altså at det var et produkt fra apple. Men så leste jeg på systemkrav.
    - Macintosh-maskin med PowerPC G4-prosessor på 350 MHz eller raskere, AGP-grafikkort og innebygd FireWire.
    - RT Extreme krever en PowerPC G4-prosessor på 500 MHz (550 MHz for PowerBook G4) eller raskere eller en hvilken som helst PowerMac G4-modell med to prosessorer.
    - Mac OS X versjon 10.2.5 eller nyere

Går ut i fra at det betyr at du trenger en Mac?? Men hva vet jeg..Så da er det kanskje ikke så veldig aktuelt for alle..

Kosta hvertfall kr 9490,-
    ..::: Interloop Productions :::...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    kristiansand
    Svar
    239

Standard Final Cut

Det nye som erstatter Final Cut er Motion. selve programmet koster 2900 nå +-. Mac kan du vel egentlig drømme om til 9490 i så fal "hvor" da kjøper jeg en med en gang. en jeg vurderer å kjøpe koster 25000. å det er ikke den dyreste.
    jør som meg:
    [/URL]

Wainhost billig webhotel[/URL]

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Final Cut

Sitat Opprinnelig postet av audun1
    Det nye som erstatter Final Cut er Motion. selve programmet koster 2900 nå +-..
    Så vidt jeg vet er Motion et program for å lage animert grafikk, og er dermed på ingen måte noen erstatning for videoredigeringsprogrammet Final Cut Pro. Derfor er det heller ikke så rart at Motion "bare" koster 2900 kr. mot Final Cut Pro 9490 kr.

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Ålgård
    Svar
    113

Standard Final Cut

mulig jeg er helt på jorde, men jeg synes fyren på bussen sa at du ikke trengte mac for å redigere med final cut..... :?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Final Cut

Siden Final Cut Pro kun finnes for Mac er det få andre muligheter. Det er også ytterst tvilsomt at Apple noensinne vil utvikle en versjon for erkefienden Windows, når Final Cut Pro er hovedgrunnen til at så mange profesjonelle videoredigerere bruker Mac istedenfor PC.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    kristiansand
    Svar
    239

Standard Final Cut

viss du sjekker litt mer på apple.com så finner du fort ut at det er til for å redigere film
    jør som meg:
    [/URL]

Wainhost billig webhotel[/URL]

Kyrre
    Guest

Standard Final Cut

Jeg har faktisk både PC og Mac og hva jeg bruker til klipping varierer sterkt etter størrelsen på produksjonen. Final Cut er stabilt, har mange muligheter, og samtidig rimelig brukervennlig. Et godt valg.

Audun1:
    Fra Apple.com: "Motion. Introducing real-time motion graphics design." Med andre ord, ikke til redigering. :wink:

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Final Cut

Sitat Opprinnelig postet av audun1
    viss du sjekker litt mer på apple.com så finner du fort ut at det er til for å redigere film
    Jeg har finlest artikkelen om Motion på apple.com og det er ingenting der som tilsier at det er et videoredigeringsprogram. Tvertimot er det nærmest et tilbehør til Final Cut Pro og DVD Studio Pro for å lage animasjoner, tekster, menyer etc.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •