Vennligst slett tråden
Vi deler ikke ut informasjon om piratkopi og nedlasting her - beklager.
prøver å komme inn på media & kommunikasjon til våren og vil derfor lære meg Final Cut, som de bruker der. Jeg har lasta det ned i en DMG-fil (sorry, jeg har ikke 1000 dollar :P ) og lurer på om den kan åpnes i windows? Finnes det et program for windows som gjør at man kan kjøre mac-filer i wondows? (sånn som det finnes for mac)
Vennligst slett tråden
Vi deler ikke ut informasjon om piratkopi og nedlasting her - beklager.
jeg er så forbanna lei den "jeg er en helgen" holdningen til så mange på dette forumet.
Desverre funker nok ikke final cut i windows, -desverre- har ingen klart å piratkopiere det over sånn (vet ikke om det er mulig engang)
men hadde det gått, så hadde -jeg- hatt det på dataen -min- for lenge lenge siden.
oj, jeg kommer til å bli uteligger, se så slem og kriminell jeg er !
om det blir diskusjon er jeg allerede ute av den.
dette er MIN mening, jeg driter i din. takk for meg.
(er ikke rettet mot deg Melwasul, hehe)
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
p.s, du får ha lykke til med å komme inn på MK ihvertfall, fint å høre de har mac der du bor, for her kjører vi AVID, helt til Adobe får rævva i gir og instalerer det vi har bestilt =)Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
For spesielt interesserte kan kanskje nevnes at det er mulig å kjøre Mac-programmer på PC hvis man først har installert en Mac-emulator. Men alt vil gå mye tregere enn på en ekte Mac, så til videoredigering er det ingen god løsning.
Info om den eneste emulatoren som kan kjøre Mac OSX (og diverse andre PPC-baserte operativsystemer): http://pearpc.sourceforge.net/index.html
Final Cut Pro for windows hadde antageligvis solgt ganske bra. Men Apple holder det nok på Macintosh for å selge mer hardware tenker jeg!
Final cut pro 3.0 er meget ok program. Oversiktlig samt du har kontroll til en hver tid hele tiden. Men avid er for såvidt greit det også da!
Bruker daglig final Cut Pro, men for all del ikke uten at jeg er innom after effects. Det er et must. Eneste jeg har å si på FCP er pitchen... føler jeg har mer kotroll med det i Avid...
Men siden det er såpass lenge til du begynner på skolen din, så har du nok av sjans til å lære deg de samme teknikkene og verktøyene i andre programmer. Og siden du begynner på GK så vil det si at du ikke bare har film hele tiden, som du faktisk kan velge på vk1. Derfor kan det hende at du ikke får ha film før våren etter at du har startet på linjen. (grunnet værforhold, lys, osv. slik var det hos oss. Du har masse å gå igjennom før film som f. eks web, foto, design, layout, grafisk design)Derfor ser jeg for meg at du kan lære deg FCP imens du går på linja og helt frem til neste år igjen hvis du skjønner hva jeg mener. Dere får sikkert ta hjem macene slik som vi får.
Bruker forresten g5 med 3 skjermer når jeg redigerer :twisted: :twisted: :wink: *hehe*
Men ellers vil jeg tørre og påstå at du vil få et fint år hvis du kommer inn der!
DuRk
år medier og kom. vk2 | åkra
Jeg tror også du kan få fine år! Kommer mye ann på innstillingen din! Jeg hadde det supert!
Til Ustabil-Kim
Du virker som et godt og fornuftig menneske.
Dette er jo tross alt et amatørfilmforum. La oss heller bruke pengene på sånt som vises i filmen. SCREEN VALUE. Jeg betaler for de programmene jeg bruker den dagen jeg lager noe som skal selges, ellers er ALT gratis på nett.
Men hva er det med Final Cut? Hva gjør det så mye bedre enn andre videoredigeringsprogrammer? Er en Adobe-elsker selv. Ingenting er bedre enn 4 Adobe programmer som alle fungerer perfekt sammen. Hadde de bare funket i Linux... Tar ikke med Audition i mitt regnestykke. Ifølge en lydkompis så er Adobe et stykke unna akkurat på det punktet. Er vel faktisk bare kjøpt opp av et annet firma hvis jeg ikke husker feil.
Adobe prøver å være så lik Final Cut som mulig, men de får det visst ikke helt til. Har ikke Final Cut selv, men en kompis av meg har det og hva er det Final Cut ikke kan gjøre?
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
Bokmerker