-
8th August 2007, 17:52
Ensign
Final Cut på Macbook
Hei
Har installert Final Cut Pro på min Macbook, men når jeg skal åpne programmet, får jeg følgende feilmelding:
Configuration error
This software requires certain hardware or software which is missing.
• AGP graphics card.
Kan jeg få det til å fungere på noen måte?
takk for svar
-
8th August 2007, 18:01
Final Cut på Macbook
Da har du rett og slett for gammel versjon av Final Cut. Så dette på en Intel iMac en gang, og det viste seg at hun som hadde kjøpt Final Cut Pro brukt på en nettauksjon, hadde kjøpt Final Cut Pro 4 eller 4.5...
Prøv med Final Cut Pro 5.1 eller Final Cut Studio / 2 - så skal du se at det går.
-
8th August 2007, 18:03
-
8th August 2007, 18:18
Final Cut på Macbook
Avinstaller med å gå gjennom Bibliotek/Librarymappene og sjekk om du finner noe som tilhører Final Cut Pro, samt fjern Final Cut Pro fra Programmer-mappa di - og det er basicly det..
Tja, hvor mye betalte du for programmet da? Du kan jo kjøpe oppgradering til Final Cut Studio!
Gå inn på AppleStore Norge og sjekk hva det koster fin Final Cut Studio 2 oppgradering fra Final Cut Pro.
Evt. ta kontakt med Video 4 i Bergen/Oslo - så får du pris på det..
-
8th August 2007, 18:38
-
8th August 2007, 18:41
Final Cut på Macbook
Neinei, ikke hiv det! Kjøp en oppgradering til FCS2 i stedet for. Koster fra 4000-5000 kr..., etter om du skal ha oppgradering til studio eller kun fcp :roll:
-
10th August 2007, 14:56
Lieutenant Commander
Final Cut på Macbook
For å si det i klartekst: Oppgraderingen krever at du har en eldre versjon på maskinen, hvilket du har. :wink:
Så ikke kast den gamle versjonen.
-
10th August 2007, 16:19
Final Cut på Macbook
RETTELSE!!
Du trenger ikke å ha gammel versjon installert. Under installasjon blir du bedt om å skrive in serienummeret til versjonen du oppgraderer fra - og serienummeret til produktet du oppgraderer. Ingen vits i å installere programvaren to ganger.
-
11th August 2007, 14:38
Lieutenant Commander
Final Cut på Macbook
Ah, sånn, beklager, er vant til de oppdateringene som krever at du har alt instalert på maskinen fra før også legger den til noen nye filer. (noen av apple sine er også sånn)
Min feil. :wink:
-
11th August 2007, 16:20
Final Cut på Macbook
Tja, feil og feil - det GÅR AN å gjøre det sånn, men det er slettes ikke nødvendig. Og i verste fall kan det by på mer rot enn man ønsker (:
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker