-
25th November 2007, 16:22
Commander
Final Cut plass
Yo flo, jeg bare lurer: er det egentlig nødvendig å innstallere hele final cut studio pakka med alt innholdet? det tar lizm 60 gb ellerno. skal jeg arbeide på en bærbar er det bare å glemme. men det sies jo at selve programmene bare tar 4 gb, resten er tutorialer og presets etter min informasjon. jeg har ikke pakken enda, men dere som har den: er det nødvendig å innstallere alt? kan jeg bruke alle programmene helt greit uten å måtte innstallere de 60 ekstra gigabytene? bare svar om det funker, blås i "du kan jo bare kjøpe ekstern harddisk"
-
25th November 2007, 18:08
Final Cut plass
Ved installasjon av Final Cut Studio får du valg om hva du skal installere. F.eks, om du foretrekker After Effects fremfor Motion, kan du spare mange gigabytes der ved å ikke installere Motion+templates.
LiveType kan du glatt overse under installasjon - sikkert et flott verktøy for dem som liker det - men du kan lage mye bedre tekstanimasjoner og enklere med Motion eller After Effects.
Det som tar aller mest plass er det du installerer fra to-tre plater med Audio Content. Det er i bunn og grunn loops for å lage rytmer og musikk, og en del lyder som f.eks. publikum som klapper og heier, biler som kjører, dører som smeller igjen etc. Har du ikke behov for det - bare fjern dem fra lista over ting som skal installeres.
-
27th November 2007, 20:17
Commander
-
27th November 2007, 20:31
Final Cut plass
Har aldri brukt det selv - men mange snakker om referansefiler. Det fungerer sikkert fint, i og med at mange gjør det på den måten.
After Effects CS 3 er ikke Leopard-kompatibelt ennå - Adobe lanserer kanskje en patch for det i desember. Det fungerer, men er tidvis litt buggy.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker