Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard Final cut Pro - uendelig ventetid?

Hei. Jeg har skaffet meg Final cut pro, og kan bare ikke forstå hva man skal med all denne rendringen bare for å se i preview greia hva man har lagd? Jeg får ikke til å bare rendre ett klipp om gangen heller, jeg må trykke "alt+R" Hver gang, og da bruker den laaang tid og rendrer hele... Er det mulig å rendre bare et klipp?

Syns dette er ganske stress...
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard

du kan sette inn og ut punkter for der du vil starte og der du vil slutte...
    markererer i tidslinjen på starten av klippet med "i" (høyreklikk og "in" fungerer også) og det samme bare med "o" (out) på slutten...

i fce funker kan jeg bare markere klippet jeg vil å rendre...
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

Har du tilpasset sequencen din til matrialet ditt? Har du ikke det, må du rendere for vær forandring du gjør på hvilket som helst klipp. Vist du drar et klipp som representer settingen på klippene dine inn i en tom sequence så blir dette gjort automatisk, vist ikke må du tilpasse i "Sequence Settings". Du kan rendere et markert klipp av gangen ved å bruke "Epple+R". Har du RT på "Unlimited" slipper du å rendere, du har playback så fort som Macen din klarer. Da blir det selfølgelig et tap av kvalitet i renderen, men det vises ikke på output. Alternativet vist du har RT på "Safe" er å trykke "Alt+P", da får du samme prewiew som vist du har tidslinjen på Unlimited.

Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

dette var avansert... Jeg må rendre hver gang jeg gjør en liten forandring, men når jeg trykker "eple+R" kommer det en rendringboks opp i 0.10 sek (altså den blinker bar så vidt) og ingen ting skjer, så jeg får ikke spilt den av, fordi det kommer "unrendered".

blir gal!

EDIT: Hva er RT? Vil helst slippe alt av rendring i det hele tatt.
    Sist endret av SimonKlovning; 14th October 2009 kl 17:56

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kaiz3r Vis post
    dette var avansert... Jeg må rendre hver gang jeg gjør en liten forandring, men når jeg trykker "eple+R" kommer det en rendringboks opp i 0.10 sek (altså den blinker bar så vidt) og ingen ting skjer, så jeg får ikke spilt den av, fordi det kommer "unrendered".
    Kan tenke meg at du kansje med et uhell har markert et kort klipp eller noe? har selv opplevd dette, og da hadde jeg markert et veldig lite klipp med tekstplakat, og jeg skjønte ingenting...
    ver sikker på at du ikke har markert noe klipp med musen før du rendrer, men hørtes egentlig merkelig ut... :S
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

Gå inn på "Sequence" og sjekk om du har disse avsjekket!
    http://bildr.no/view/506919

RT er den lille knappen til vestre her. Sett den til Unlimited og du har playback så fort som maskina di klarer
    http://bildr.no/view/506923

Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Tusen takk! det var deilig tok ca 1-2 sek før den startet, men det er akseptabelt

Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Hei. Har nå importert noen filmer som er skutt i HD. Disse må jeg rendre, hvis ikke lagger de, og den kjente pipe lyden som kommer når lyden ikke er rendra kommer.

MÅ jeg rendre hvis det er HD video? Det tar ganske lang tid på små klipp også...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

HD fim er tungt vist du ikke har en maskin som er beregnet for det. Vil tro det er maskina som er flaskehalsen. Ditt problem kan også være at du ikke har di rette innstillingene i sequencen. Har du ikke de rette innstillingene må Macen rendere klippet ditt slik at det matcher sequencen. Å tilpasse sequencen kan du gjøre enkelt slik.

1: Lag en ny sequence
    2: Slipp et klipp inn i denne sequencen
    Du får nå opp en dialogboks som spør om du vil forandre til dette formatet. Trykk ja og se etter om det går bedre nå.

Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Sitat Opprinnelig postet av pgnja Vis post
    HD fim er tungt vist du ikke har en maskin som er beregnet for det. Vil tro det er maskina som er flaskehalsen.
    Jeg har en splitter ny Macbook Pro 15" 2.53ghz kjøpt for 1 måned siden. Betyr dette at jeg har kjøpt en maskin til 15 000 som ikke kan behandle HD videoer? Det er jo villt!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Final cut studio 2 og Final cut express 4.
    Av Polarbear i forumet Programvare
    Svar: 3
    Siste tråder: 28th April 2009, 16:10
  2. tid i final cut
    Av Fredo i forumet Programvare
    Svar: 7
    Siste tråder: 25th April 2008, 11:57
  3. Final cut sak
    Av Fredo i forumet Programvare
    Svar: 20
    Siste tråder: 23rd April 2008, 20:03
  4. Final Cut Pro