Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

Standard Final Cut Studio..hvilken data..?

heisann

jeg har tenkt til å kjøpe meg final cut studio og en bærbar mac..hvilken skal jeg kjøpe?

og burde jeg egentli kjøpe meg final cut stuido..eller er det no bedre eller lurere...

hjelp?!
    ombies, man. They creep me out.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    77

kjøp enten premiere pro eller pinnacle liquid edition
    ag Aeger din MamMa

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Du finner neppe noe bedre til en bærbar Mac, nei. Adobe ga opp å lage Premiere til Mac fordi de ikke kunne konkurrere med Final Cut Pro, som Mac-brukerne foretrakk.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Ein berbar Mac med FCS er truleg eit godt val. Eg er ikkje den beste til å svare på dette spørsmålet, då eg ikkje har Mac sjølv, men det er nok lurt ein relativt kraftig Powerbook.

Henrik Solberg kan truleg gje deg mykje betre tips, då han har ein Powerbook (sjå denne tråden), og har vel Final Cut Studio, om eg ikkje tek heilt feil.

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    34

9. januar er det mac messe. Da vil du se bærbare med dual prosessor og Final Cut Pro 6. Hvis du ønsker info om final cut studio programmene, så holder officeline gratiskurs.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

takk takk ... det hjalp

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Også mange som bruker Avid på Mac.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Selv om Final Cut er et fantastisk program, synes jeg ikke at en bærbar Mac og Final Cut Studio høres ut som en økonomisk fornuftig løsning. I hovedsak fordi en kraftig nok Powerbook er sinnsykt dyrt, oppgraderinger (mer RAM) er sinnsykt dyrt. Ville da heller kjøpt en stasjonær PowerMac isteden (mer for pengene i lengden vil jeg tro).

Hvis det er et spørsmål om økonomi inn i bildet ville jeg heller gått for en bærbar PC (koster omtrent halvparten av en PowerMac med omtrent tilsvarende ytelse) og så kjøpt Avid Xpress, Avid Liquid Edition, Premiere eller Vegas isteden. Etter min mening får du mye mer valgfrihet i programmer og valuta for pengene da.

Men hvis penger ikke er et tema er en knalldyr PowerBook med Final Cut Studio en glimrende investering etter min mening. :wink:
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

hakke så MYE penger..så kansje jeg tar en pc...men i så fall..

hvilken PC (Bærbar) og hvilket redigerings program er best?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Sitat Opprinnelig postet av Filmnerden
    hakke så MYE penger..så kansje jeg tar en pc...men i så fall..

hvilken PC (Bærbar) og hvilket redigerings program er best?
    Da jeg kjøpte meg bærbar PC for litt over ett år siden kjøpte jeg en standard Packard Bell PC fra Elkjøp til 13.000 (Pentium 4 3,0 GHz, 512MB RAM, 60GB harddisk).
    Det første jeg gjorde etterpå var å utvide minnet til 2048 MB RAM og skaffe en ekstern harddisk på 300 GB.
    Så kjøpte jeg Avid Xpress Pro HD til studentpris ca. 3-4.000 (koster til vanlig ca.17.000kr.).
    Til sammen kostet vel alt dette ca. 20.000. En tilsvarende løsning med Mac og Final Cut Pro ville sikkert kostet omtrent det dobbelte.
    Selv om jeg egentlig liker Final Cut Pro bedre enn Avid er jeg veldig fornøyd med denne løsningen. Og hvis man først går for PC er det jo både Premiere, Liquid Edition og Vegas osv. å velge i. :wink:

Hvis du lurer på hvilket redigeringsprogram til PC som er best er det vel en guide til det et eller annet sted her på forumet. Etter min mening er den beste løsningen å laste ned noen demoer eller noe å prøve ut hvilket program du liker best å jobbe i.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •