Er kamera i bevegelse?
Er det noen som vet hvordan man får fjernet f.eks. trackingpunkter på en greenscreen?
Lar det seg gjøre i AE eller finnes det bedre programvare til dette formålet? :? Jeg har sett et klipp fra et program som "fjerner" ting, f.eks. en bil i fart.
Det var noe med å bruke bildet før og etter til å finne ut hva som befant seg bak det man skulle fjerne på det framet.
Det er lenge siden og jeg husker ikke hva dette het, men er det noen som skjønner hva jeg mener og vet om et sånt program?![]()
Mvh Eirik
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Er kamera i bevegelse?
Ja.
Du kan veldig lett bruke after effects. Om det uansett er en greenscreen-greie, keyer du som normalt, og bruker masker for å fjerne markørene.
Om det er mye dall med at markørene havner bak objektene du vil ha i den ferdige komposisjonen, vil det bli litt mer jobbing med å fjerne dem over keyframes, men det er ikke til å unngå nesten. Litt jobbing - men det er strevet verdt. Sett en kar som kan det til å gjøre saken, så går nok scenen i boks.
okjeg skal se hva jeg kan få til
Takker for svar![]()
har du premiere pro kan du bruke rotosplines til å keye
da vil masken følge objektene mere ller mindre
og punktene havner i samme smørja som greenscreen
Skal prøve det også, men masks funka jo bra![]()
Men er det noen som vet om sånne programmer (jeg nevnte i første post) som kan "fjerne" ting? :lol:
det kan du lett gjøre med cloning i AE v7
eller ve å kopijere filmen til ny e layers eler deler av den å bruke masks
men vet ikje om program som vet dette automatisk. resultatre blir vel der etter og. eneste jeg har hårte om som er i ner heden ab det du vil ha er http://revisionfx.com/products/refill/ RE:fill av revision fx
Det var det ja! takker!![]()
Bokmerker