Hei!
Personlig når jeg skal exportere et helt prosjekt fra Adobe Premiere (6.x/Pro) bruker jeg alltid MPEG/MPEG-2 for best mulig resultat, med mindre du skal exportere over til DV-Tape igjen, da mister du ingen kvalitet.
Uansett...skal du exportere, vil jeg anbefale og lage en MPEG-2 fil i full-frame 720x576 format for best kvalitet. Så kan du jo etterpå enten brenne denne på en miniDVD eller DVD-plate eller bare spille den av maskinen.
Forksjellen på om du exporterer til MPEG-2 eller AVI er at AVI (av en eller annen grunn) blir litt mer kornete når du kjører det på maskina. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg syns bare ikke noe om AVI som endelig produkt (hvis noen vet hvordan dette kan ordnes så gi beskjed).
Men ikke mistforstå meg nå, AVI er et bra format for Import fra DV til pc'n.
For import vil jeg anbefale Microsoft DV AVI format, med mindre du er Pinnacle fanatiker og vil bruke Pinnacle MP2. Personlig synes jeg INGENTING om Pinnacle. Greit nok, de har noen greie Video-prosessorer men disse Pinnacle Studio etc...vil ikke anbefale det hvis du skal gjøre avansert redigering. Pinnacle Studio er VELDIG begrenset i forhold til Adobe eller Avid, blant annet av den grunn at du bare har et video-spor (etter hva folk har fortalt meg).
Håper det var til noen nytte...hvis du lurer på mer... så bare spør, så skal jeg prøve og hjelpe så godt jeg kan.

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat

Bokmerker