Viser resultater 1 til 8 av 8
    Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    11

Standard Gjenopprette tapt prosjekt

Hei! lurte på om noen har peil:

Alt arbeidet mitt ble slettet her om dagen fra dataen ved en feiltagelse fra skolen min sin side. Min ferdig versjon film ble sendt til kunstakademiet 1 april som søknadsarbeidet mitt.
    Har kjørt programmer for å finne igjen filene på harddisken men disse har blitt ødelagt.

Har derimot en nesten ferdig versjon av filmen på DVD som en avi. fil. Denne filen hakker derimot på DVD spiller (på grunn av for stor fil kanskje) og jeg må derfor importere den til dataen for så og exportere den igjen i et filformat som fungerer uten feil (lyd og bilde synkroniserer og uten hakking )
    Nå har jeg lagret den på en data, åpnet i Premier pro og prøvd å eksportere den i mpeg 2 format (som funket fett på Mac, Windows og DVD spiller sist i høy kvalitet).
    derimot ser det ut som den taper kvalitet og har fått fine linjer i bildet hvor det er bevegelse.

Hva gjør jeg feil? Har den blitt rendret to ganger (først som avi fil og nå i export mpeg2) som gjør det eller..
    Har noen noen ideer om hva jeg kan gjøre for ikke å tape kvalitet..

jeg vil bare ha filmen min tilbake : ( 7 dager igjen til søknadsfrist i Trondheim og Bergen (kunstakademiene.. stress)..
    setter stor pris på all tilbakemelding. Silje

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

1. Denne DVDen du har med "en nesten ferdig versjon av filmen" inneholder en .avi fil sier du, men så sier du også at du spiller den av på DVD-spilleren? Noe som ikke rimer her da en DVD-spiller leser MPEG2 filer.

2. Dessuten, .avi er et filmformat som kan være i mange forskjellige kodeker... Hvilket kodek er din .avi fil i? Og hvilken oppløsning på bilde og lyd osv.

3. Når du skal eksportere fra Premiere så har du jo flere valg på MPEG2 innstillingene. Hva har du valgt her.

Hvis du velger de samme som du har gjort tidligere ved MPEG2 eksportering, og det ikke har hakket tidligere, så er det mest sannsynlig på grunn av din .avi fil.

Men kom med litt mer informasjon på spørsmål 1, 2 og 3 så skal vi se hva vi kan finne ut!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    11

1. Jepp dvden med avi. versjonen var et tidlig forsøk på å brenne ut filmen, avi ble valgt som en test.

2. AV Movie
    File size 667,9MB
    Image size 720x576
    Pixel Depth: 32
    Frame Rate: 25,00
    Source Audio Format: 48000 Hz- 16 bit stereo
    Total duration: 00:03:04:16
    Average data rate: 3.6 MB/second
    Pixel aspect ratio: 1, 067

DV File details:
    Contains 1 video track(s) and 1 audio track(s)
    interleave 1:1.00

Video track 1
    size : 633,9M bytes (average frame = 148,12 Kbytes)
    4616 Keyframes

Audio track 1:
    size is 33.80M bytes
    rate is 48 000 samples/sec
    sample size is 16 bits

3. MPEG2 innstillinger:
    tror jeg brukte PAL DV 4x3 High quality 4Mb VBR 2 Pass med Maximize bitrate til 9000. Men jeg jobba med dette kontinuerlig i 20 timer før jeg sovna så det kan hende jeg fant noe genialt på slutten som fungerte og som jeg ikke noterte ned bra nok..

vet ikke om det har no å si men maximize bitrate viser nå 3000 på export settings innstillinger. mhm.

kanskje du skjønner mer enn meg?

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Virker som om alt er greit med .avi fila... Utfra størrelsen på fila og lengden på filmen ser den ut til å være koda i et DV-codec og det er bra.

Det du gjør i premiere er bare å legge denne .avi fila ned på timeline og deretter trykker eksportering til mpeg2?

Da er dette veldig merkelig! Du vil uansett ha mer enn 3000 i bitrate. En 7-8000 er vel passe vil jeg tro! Hmmm merkelig...
    Sikker på at ikke prosjektet ditt er NTSC eller noe?

[/url]

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    11

hvilken NTSC innstilling er det nærmeste jeg kommer den PAL DV 4x3 High quality 4Mb VBR 2 Pass da?

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    122

Sånn i farten slo det meg at disse strekene du nevnte var på grunn av at bildet var interlaced (linjeflettet).
    Jeg ville gjort følgende tre steg:

1. Importert avi og lagt den i timeline.
    2. Høyreklikket på avi, valgt "Field Options" fra menyen som popper opp, deretter valgt "Always deinterlace".
    3. File -> Export -> Adobe Media Encoder -> PAL Progressive High quality 7Mb CBR 1 Pass.

Skal fungere fint da.

Stå på!

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Ja, kan være det ja... At du har forskjellig field order på originalen din (.avi fila) og det du velger på MPEG2 file ved output!

[/url]

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    11

oh hoj jeg står på:
    gjorde som baarder foreslo og deinterlaca og exporterte som du skrev, noe som separerte lyd og bilde, fikk bilde og lyd sammen igjen i Premier men vil ikke brennes ut sammen. I tillegg hakker bildet fram og tilbake no voldsomt!
    brente ut i NTSC Progressive og lyd og bilde hang med, men med litt dårligere kvalitet i oppløsning ved avspilling på DVD spiller.. mhm jeg prøver mer..
    fortsett å kom med forslag det er utrolig hjelpsomt! takk takk takk

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •