Hvilket filformat brukte du når du lagret og importerte til Avid?
Følgende støtter gjennomsiktighet med alphakanaler;
BMP
TGA 32-bit
TIFF 32-bit
PNG støtter gjennomsiktighet, men om den støtter alpha har jeg ærlig talt ikke testet.
Driver å redigerer litt, og støter på en del problemer.
Prøver å importere bilde med transparent bakgrunn inn i Avid, uten særlig hell :? Lest i min kjære Avid bok at man skal bruke alpha channels det hvite i bildet ville bli transparent.. funker ikke for meg ihvertfall :? Hvilket format burde jeg lagre det i? Hva er det jeg kan ha gjort feil? Har forandre options på import til 'Invert Existing' under 'Alpha'.
Lurer også på om det finnes noe zoom effekt i Avid, veit det finnes i Permiere.
Kunne alltids brukt After Effect til det her, men prøver liksom å lære meg Avid bedre.
Takker masse for hjelpsome svar!![]()
Anette
Hvilket filformat brukte du når du lagret og importerte til Avid?
Følgende støtter gjennomsiktighet med alphakanaler;
BMP
TGA 32-bit
TIFF 32-bit
PNG støtter gjennomsiktighet, men om den støtter alpha har jeg ærlig talt ikke testet.
Hva mener du nøyaktig med zoom-effekt?
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Tro har prøvd alle formater uten hell :?
Prøver å finne en måte man kan zoome/skalere bildet sånn at man kan komme nærmere inn på ting. Fant en zoom og pan effekt der inne, men fikk den ikke til å virke engang, heh :lol:
Hvis du skal zoome/skalere bilder så er Pan &; Zoom effekten den desidert beste! Litt tricky er den dog å bruke. Men sjekk ut denne filmen fra Avid, det er nok det enkleste. Men trikset er altså at du ikke importerer klippet i Avid i det hele tatt. Sjekk videoen så skjønner du :wink:
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Takk!hjalp meg kjempemasse.
Demofilmer er jo genialt! hvorfor tenkte jeg ikke på det :lol:
Skjekker om jeg finner ut noe mer om grafikk der også :wink:
Godt jeg kunne hjelpe :wink: Må ærlig talt si at jeg skjønte ikke mye av den effekten før jeg så demo-filmen. Den er nok litt i overkant avansert, men resultatet blir jo rett og slett upåklagelig da. Bare å spørre hvis det skulle være noe mer.
- Frank Capria
Ja, Avid er ikke akkurat kjent for å være det enkleste programmet å jobbe med heller. Kjekt å ha noen Avid folk på forumet! kommer nok flere spørsmål fra meg seinere ja :P :wink:
Hei Annette!
Riktig at formatene som er blitt nevnt støtter alpha, men dette må også velges i Avid. Dette velger du når du importerer filen.
Selv bruker jeg Avid daglig, men foretrekker After Effects når det gjelder grafikk. Bruker de programmene opp mot hverandre hele tiden og det fungerer smertefritt (anbefales).
Om du skulle støte på flere Avidproblemer er det bare å spørre meg på msn.
Bokmerker