-
26th February 2009, 17:48
Lieutenant Junior Grade
Høy kvalitet dvd?
Hei=)
Jeg har en film som jeg gjerne vil brenne ut. Den er i høy kvalitet på Pc'n. det er en MPEG-4 fil. ( laget filmen selv )
jeg bruker Roxio 10 til å brenne med siden jeg skal lage Dvd meny.
problemet mitt er da hvordan får jeg denne i høy kvalitet ut?
når jeg brenner den ut blir den i dårlig kvalitet, eller lyden blir dårlig og det kommer noen sånne småe striper Loddrett ned fra skjermen som "hakker" opp skjermen.
Takker for svar
-
26th February 2009, 18:14
Sv: Høy kvalitet dvd?
Har du filmen i noe annet enn MPEG4? Kan være konverteringsprosessen fra MPEG4 til MPEG2 som lager litt kluss.
Jeg kjenner ikke til Roxio, men du har kanskje noen innstillinger for lyden? Sett den til PCM om du har mulighet, så er i alle fall lyden så godt som urørt.
Normalt pleier jeg å kjøre videoen 6.5mbit constant bitrate, evt. 5.5-6.5 variable bitrate avhengig av om det er kritisk med plass på disken.
-
26th February 2009, 18:20
-
26th February 2009, 18:39
Lieutenant Junior Grade
nå er den Ferdig rendra i MPEG2. men jeg får en lyd fil og en video fil? altså de er splitta.
hvordan får jeg satt sammen disse? til å spille samtidig?
eller har jeg da brukt feil render innstillinger?
-
26th February 2009, 21:01
Råmateriell for DVD består av, som du sier, lyd og bilde i hver sine filer. Roxio sier du - er det Toast, eller er det noe windows-greier?
Om det er Toast du snakker om, velg Video -> DVD-Video. Dra MPEG2-fila inn i Toast, og du vil bli spurt om å finne tak i lydfila som hører til videofila. Deretter er det ganske enkelt å sette i gang brenning.
-
26th February 2009, 21:21
Lieutenant Junior Grade
Roxio er det beste brenne programmet ( sies det ) sånn multi brenne programm noe ala Nero.
jeg vet det finnes en sånn funksjon på Nero der du drar noe inn i Video_ts og lyden i Audio_ts eller noe i den duren.
Men kan ikke finne dette på Roxio.
men rendra ut i Vanlig MPEG2 også Lagde jeg en Img fil fra programmet å brant ut fra Img burn. Da ble jeg kvitt den hakke streken og lyden.
Men nå ble filmen litt kornete.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker