Det er nok sannsynligvis ene og alene fordi tingene ligger på ekstern harddisk og du ikke klarer å overføre filene fort nok. Ikke noe poeng å klippe noe på ekstern harddisk i grunn...
Enda et lite problem har dukket opp. På min siste film måtte jeg bruke en ekstern hardisk (Western Digital My Book). Jeg legger capture-filene på den eksterne hardisken, men når jeg skal redigere, hakker preview vidnuet. Dette er My Book Essential Edition, så den har USB 2.0 og ikke firewire. Er det dette som er grunnen til hakkingen?
anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66
Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot, alright?
Det er nok sannsynligvis ene og alene fordi tingene ligger på ekstern harddisk og du ikke klarer å overføre filene fort nok. Ikke noe poeng å klippe noe på ekstern harddisk i grunn...
Så det ville ikke ha hjulpet om det var en ekstern hardisk med firewire heller da?
anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66
Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot, alright?
At det er USB KAN være grunne, men behøver ikke for det kommer ann på kvaliteten på usb kontrollern i pcen og hardisken.
Jeg har brukt Eksterne usb disker, typen man selv setter HD inn i, med både Avid Liquid, Xpress og Encore uten problemer. Man merker det går litt treigere å skrive/lese enn om man bruker eSata eller Fw disk, men alt avhenger av kvaliteten på usb kontrollern på samme måte som med nettverksdisker.
Dummeste jeg har hørt, selvsagt er det et godt poeng å klippe noe på ekstern harddisk, dersom man ikke har X antall gig ledig internt. Har redigert video en del år nå, og har omtrent alltid jobbet fra eksterne harddisker dedikert til video. Ingen problem i det hele tatt, men da dreier det seg om firewire-disker.Opprinnelig postet av Kenny Wang
Bokmerker