Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Hakking

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Standard Hakking

Enda et lite problem har dukket opp. På min siste film måtte jeg bruke en ekstern hardisk (Western Digital My Book). Jeg legger capture-filene på den eksterne hardisken, men når jeg skal redigere, hakker preview vidnuet. Dette er My Book Essential Edition, så den har USB 2.0 og ikke firewire. Er det dette som er grunnen til hakkingen?
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Hakking

Det er nok sannsynligvis ene og alene fordi tingene ligger på ekstern harddisk og du ikke klarer å overføre filene fort nok. Ikke noe poeng å klippe noe på ekstern harddisk i grunn...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Standard Hakking

Så det ville ikke ha hjulpet om det var en ekstern hardisk med firewire heller da?
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Standard Hakking

At det er USB KAN være grunne, men behøver ikke for det kommer ann på kvaliteten på usb kontrollern i pcen og hardisken.

Jeg har brukt Eksterne usb disker, typen man selv setter HD inn i, med både Avid Liquid, Xpress og Encore uten problemer. Man merker det går litt treigere å skrive/lese enn om man bruker eSata eller Fw disk, men alt avhenger av kvaliteten på usb kontrollern på samme måte som med nettverksdisker.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Standard Hakking

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Ikke noe poeng å klippe noe på ekstern harddisk i grunn...
    Dummeste jeg har hørt, selvsagt er det et godt poeng å klippe noe på ekstern harddisk, dersom man ikke har X antall gig ledig internt. Har redigert video en del år nå, og har omtrent alltid jobbet fra eksterne harddisker dedikert til video. Ingen problem i det hele tatt, men da dreier det seg om firewire-disker.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •