-
17th October 2007, 14:06
Cadet 1
Harddisk og MPEG format.
Hei!
Et spørsmål vedr. videokamera med harddisk:
Hvordan, eller med hvilke program redigerer man MPEG format
som er det formatet kameraet mitt tar opp på?
Har prøvd med Movie Maker, men da må jeg forandre formatet
og med det foringes kvaliteten.
Eller: Hvordan i all verden håndteres dette?
M.v.h
-
17th October 2007, 21:59
Lieutenant Junior Grade
Harddisk og MPEG format.
Hei, jeg bruker ikke harddiskkamera selv, men har hjulpet andre igang. Filene må først kopieres over til harddisk på PC. Magix Movie edit pro, som jeg bruker, tar greit MPG-filer. Programmet forstår det er MPG-fil, og jeg trenger ikke rendre prosjektet på vanlig måte, siden filen allerede er komprimert. Bevarer med andre ord kvaliteten best mulig.
-
17th October 2007, 23:08
Cadet 1
Harddisk og MPEG format.
Takk for svar,
men hvor får jeg tak i Magix Movie edit pro ?
-
18th October 2007, 11:55
Lieutenant Junior Grade
Harddisk og MPEG format.
Hei,
Programmet er visst ikke "hyllevare", men går du til en seriøs forhandler, bør han kunne skaffe det fra importøren, boston.no i Kristiansand. Det er to versjoner nå, 11 og 11 Plus, til h.h.vis snaut 500 kr og snaut 1000 kr. Den dyreste har bl. a. HDV-handtering, pluss div andre finesser. Du får utrolig mye for pengene. Er det problemer med å få tak i programmet, send meg en PM, så skal jeg hjelpe deg. -- Søk etter 'magix' på bl. a. nva.no og akam.no, der er div tråder.
-
4th February 2008, 15:32
Lieutenant Commander
Harddisk og MPEG format.
har hdd-kamera sjøl, men det er veldig tungvint å måtte rendre det en gang til med kvalitetstap i kameraprodusentens eget program. er det ingen måte å bare få det rett inn på premiere?
-
5th February 2008, 10:20
Commodore
Harddisk og MPEG format.
-
6th February 2008, 19:51
Lieutenant Junior Grade
Harddisk og MPEG format.
Som du ser har det gått greit med Magix og de MPG(2)-filene fra HD-kamera jeg har forsøkt med. Premiere har jeg ingen erfaring med.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker