Hva mener du med "hva anbefaler dere når dere redigerer HD?" ? Lurer du på hvor kraftig PC du må ha? Hvilke program vi foretrekker, hvordan vi redigerer HD eller annet?
Vær litt mer spesifikk.
Hei, jeg har nå byttet ut mine vanlige kameraer til HD kamera, bruker sony vegas til å redigere med, men hva anbefaler dere når dere redigerer HD?
MVH
Stian Opgård
Hva mener du med "hva anbefaler dere når dere redigerer HD?" ? Lurer du på hvor kraftig PC du må ha? Hvilke program vi foretrekker, hvordan vi redigerer HD eller annet?
Vær litt mer spesifikk.
PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
Camera: SONY HVR HD1000E
Software: ADOBE CS5: Master Collection | Avid | Final Cut Pro | Shake | Motion
Tja....
Så kraftig maskin man har råd til...
Gjerne 2 X quadcore xeon cpuer og 4gb ram...
videohardware som man gjør mye hd....
stripet raid om man gjør ukomprimert hd...
osv... :P
HD redigerings program? har du noen tips?
Jeg har en helt OK maskin, tror at den greier å drive det meste
Du foreslo Vegas, det er jo en fin mulighet?
Du må ikke ha kraftig maskin for å redigere HD, du kan alltids gjøre det offline. Det vil si at du lager en nedskallert SD kopi av orginale HD filmen i programmet og redigerer vanlig med denne. Når du er ferdig å redigere, så er det bare å linke tilbake til HD filmen. Alt du gjør i den nedskallerte filmen vil påvirke HD filmen, farge korrigering, crossfade, text.... you name it.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Når du redigerer blir den litt dårligere, men når du er ferdig og skal rendere ut, så får du HD kvallitet.
BERGEN
Er en del år siden jeg har brukt Vegas nå, men søk i hjelpe filla (F1) etter "Proxy", det dette heter på teknisk språkMener å ha lest noe om at linke funksjonen heter replace.
BERGEN
Bokmerker