Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 4
    Medlem siden
    Apr 2009
    Svar
    11

Standard HD-redigering og kjøp av kamera

Hei!

Jeg har et problem angående redigering av HD i After Effects og Premiere Pro. Bildet hakker fordi jeg har for treig pc. Heldigvis er ikke dette et kamera jeg har invistert i selv, men et jeg låner av en kompis. Nå som jeg har fått smaken av å lage film, vil jeg fortsette med dette og kjøpe meg et eget kamera. Da lurer jeg på om jeg bør oppgradere pc (sannsynligvis RAM og prosessor) og kjøpe et HD-kamera, eller kjøpe et annet kamera som ikke tar opp i HD?

Noen som vet om noen rimeligere kameraer som gir fin bildekvalitet? helst uten HD.
    Er datan bra nok til å redigere råmateriale, f.eks. fra et DV-kamera? Hadde vært fint å vite om bildet vil hakke eller ikke før jeg evt. kjøper inn et slikt kamera.

Her er litt info om datan:
    Skjermkort - Gainward GeForce 7950GT 256MB GS PCI-E
    Prosessor - Intel Core 2 Duo E6400 m/ 2.13 GHz
    RAM - Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT

Ensign
    Medlem siden
    May 2009
    Svar
    22

Standard Sv: HD-redigering og kjøp av kamera

Hei

Vil anbefale deg 3 GB minne og en CPU med klokkehastighet 3,6 Ghz for å redigere video. Videoredering krever mye av en pc og er noe man ikke gjør med en tilfeldig pc De fleste vil nok være enig at å kjøpe seg en dedikert pc til videoredigering (eller hovedsakelig det) vil være løsningen. Trenger ikke koste mer enn 8000 for kun pcen og da har du et brukbart oppsett.

1 GB minne er ingen ting i dag. Jeg ville kjørt 64 bits OS og 8 GB minne dersom jeg ville laget et økonomi-oppsett.

Cadet 4
    Medlem siden
    Apr 2009
    Svar
    11

Sitat Opprinnelig postet av deuzx Vis post
    Hei

Vil anbefale deg 3 GB minne og en CPU med klokkehastighet 3,6 Ghz for å redigere video. Videoredering krever mye av en pc og er noe man ikke gjør med en tilfeldig pc De fleste vil nok være enig at å kjøpe seg en dedikert pc til videoredigering (eller hovedsakelig det) vil være løsningen. Trenger ikke koste mer enn 8000 for kun pcen og da har du et brukbart oppsett.

1 GB minne er ingen ting i dag. Jeg ville kjørt 64 bits OS og 8 GB minne dersom jeg ville laget et økonomi-oppsett.
    Da blir det nok alt for dyrt, hvis jeg i tillegg skal kjøpe kamera. Hva med å kjøpe et vanlig DV-kamera og oppgradere pc'en med ekstra ram? Men da spørs det om pc'en klarer redigering av DV-materiale uten å hakke? noen som vet om dette krever bra pc?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

DV burde ikke være noe problem med det du sier du har pr nå.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

For kuriositetens skyld....når Avid i sin tid dukka opp på windows krevde det vel knapt 600mhz eller no sånt for å klippe dv. Med andre ord en pc fra 2000 og nyere kan trolig klippe DV helt fint

Cadet 4
    Medlem siden
    Apr 2009
    Svar
    11

Sitat Opprinnelig postet av Christian m Vis post
    For kuriositetens skyld....når Avid i sin tid dukka opp på windows krevde det vel knapt 600mhz eller no sånt for å klippe dv. Med andre ord en pc fra 2000 og nyere kan trolig klippe DV helt fint
    Veldig bra..! Noen bra dv-kameraer å anbefale?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •