OK Jeg har et kamera ganske bra og om kansje noen måneder eller noe er manuset klart og problemet er at filene blir quicktime filer og dem går ikke an å redigere på vanlige programmer som jeg har prøvd, noen som kan hjelpe eller vet om det fins redigerings programmer som tar disse quicktime filene?
Hjelp!
Dere kan laste ned et konverteringsprogram (f.eks: MediaCoder) som er gratis etter hva jeg husker, og konvertere filene deres til et annet format. Nå er imidlertid Quicktime er veldig bra format å jobbe med, etter egen erfaring. After Effects og Vegas støtter hvert fall dette. Om du skal bruke Movie Maker, så må du nok ha .avi eller .wmv eller noe lignende. Da må du konvertere. Vet ikke om noen programmer som *ikke* har mulighet for å gjøre filmen svart/hvit på en eller annen måte.
Var lite med info om hvilket kamera det er snakk om? Ex1, Canon 5D, RED?
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Kameraet er Toshiba Camileo H20
Ja det er ikke et sånt stort proff filmkamera nei bare et vanlig filmkamera
Har du siste versjon av QuickTime installert? Kan du åpne fila i QuickTime og se hvilken codec dette er? Hørtes nesten ut som det er noe veldig sært for kameraet om du ikke får brukt det i andre programmer.
Movie Maker tar ikke alltid .avi så... Men du kan laste ned et konverteringsprogram og gjøre det om til .vmw eller noe sånn og putte det inn. Det kan være lurt å få tak i et annet program en Movie Maker. Få heller tak i et annet programm til å redigere.
Sist endret av TordTorden; 13th September 2009 kl 09:55
"Det du tror ikke går, vil du en dag klare"
Formatet er WMV forøvrig. Kan ikke påstå jeg vil anbefale det. Så vidt meg bekjent er WMV alà H.264, aller siste ledd i produksjon - altså et format/codec for distribusjon på internett e.l. Men hva vet vel jeg - i min verden eksisterer ikke dette formatet.....
Windows Movie Maker er jeg heller ikke kjent med, men de gangene jeg av en eller annen grunn har måtte brukt det har jeg konsekvent brukt AVI.
Jeg bruker Magix, og har ikke hatt problem med å redigere Quicktimefiler, uten noen form for konvertering !
Bokmerker