Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    11

Standard Hjelp til ang lyd..

Hei

Vi har nå laget en film i et skole prosjekt.. men det er en ting jeg har et problem med, hvis dere ser på filmen her http://www.neverio.net/inc.php?page=klofta
    Så i filmen så er det et luft gevær, noen som vet ossen lyd jeg kan bruke til det? Det skal ikke akkuart høres ut som et luft gevær...

Jeg har ikke peiling på våpen og slikt..

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Hvis det er et luftgevær så må det jo høres ut som et luftgevær, noe annet ville vært teit. Liker ikke tanken på å sette trailerlyd på en moped. Men hvis du likevel tror at seeren er dum nok til å tro at det er et kraftigere våpen, så kan du legge på lyden til en standard jaktrifle.

Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    11

nei da,, det er ikke det at dem skal tro at det er et kraftigere våpen..

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Trailerlyd på en moped er jo å overdrive litt da. Men har du en moped med en liten fiselyd i, kan det jo heller være ønskelig å bytte ut lyden med en litt groomere lyd. (Og nei, ikke en Harley akkurat).

Så jeg forstår godt Neverio som vil bytte ut luftgeværlyden som bare sier "poff" med et pang ihvertfall. 8)

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Men hvilket pang vil han ha?

Det finnes uendelig mange versjoner av skuddlyder. Det finnes også uendelig mange våpen. Never i Rio, hva slags lyd er du som regissør på jakt etter? Fikk dessverre ikke sett filmen din. Hater filmer man ikke kan laste ned og se uavhengig av ens dårlige nettilkobling.

Menneh, hva er du på jakt etter så har sikkert en eller annen tulling noe her inne. Jeg har masse typisk "stjålet-fra-dataspill"-lyder.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    105

Det aller letteste er å bare legge på lyd fra redigeringsprogrammet. Pinnacle Studio 9 f. eks. Det er ikke det helt store utvalget, men det gjør jo egentlig ingenting. Lagte en tullefilm her om dagen der vi brukte luftgevær. Vi tok ikke vekk originallyden men blandet lyden fra en rifle sammen med den. Det fikk geværet til å høres ekstremt kraftig ut, men samtidig ganske falskt.
    ww.JGNfilm.piczo.com

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Om du er interesert i noen våpen lyder/motor lyder, så kan eg sikkert hoocke deg opp med noe. Såg en gang vertfall at det ikke var noe lyd når han ene skøt alle som var inne i et rom med masse pulter eller noe. Kanskje pistol lyd med lyd demper hadde vært noe, men som andre sier, kan det bli litt "cheesy" med usaklig mye og feil lyd.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •