Veldig lett :
Windows Movie maker
Lett
Pinnacle.
Heilt ok
Sony Vegas
Avansert
Adobe Premiere
vist det er første gang du lager film vil jeg anbefale Pinnacle eller sony vegas
[size=7px]Mod: Ja, Pinnacle heiter det.[/size]
Jeg er fersk innen redigering, men skal kjøpe kamera og filme litt cross og- ATVkjøring og vil lage en liten DVD i første omgang.
Jeg vil også ha en intro med kapitler, og klippe samme og legge på lyd.
Hvilket program må jeg gå for her? går ut i fra at alle programmer som koster noe er hakket bedre enn gratis, så går for å kjøpe noe.
[size=7px]Mod: Skjerp språket, les korrektur.[/size]
Veldig lett :
Windows Movie maker
Lett
Pinnacle.
Heilt ok
Sony Vegas
Avansert
Adobe Premiere
vist det er første gang du lager film vil jeg anbefale Pinnacle eller sony vegas
[size=7px]Mod: Ja, Pinnacle heiter det.[/size]
uffay Films
www.youtube.com/duffay[/url]
Pinnacle Studio
har ikke no problemer med å redigere alle formater?
MOV, MPG, AVI, ASF, JPG, WMV, MPEG-1, MPEG-4, PAL??
greit å legge inn stilbilder og slikt inn i filmen også da. noen sek på vært bilde for intro og slikt?
pinnacle kan ta de fleste untatt quicktime. er et fint første valg for ett lett program
Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!
"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino
Jeg bruker windows moviemaker eller Pinnacle studio DV for korte filmer slikt som familie filmer OSV, hvor det er lite klipping og effekter.
Jeg foretrekker Sony Vegas eller Adobe Premiere for filmer med masse klipping og effekter.
Anbefaler Pinnacle Studio DV på det sterkeste for nybegynnere. Prøv Sony Vegas hvis du har masse tid til å finne ut av hvordan programmet fungerer.
"Avansert"8)
Adobe Premiere
Avansert
Avid Xpress/Mediacomposer
Apple FinalCut
Men fra spøk til alvor;
Nå kjenner jeg ikke til nyere Pinnacle programmer, men de eldre versjonene var veldig plaget med ustabilitet og derfor var ofte Premiere Elements ett mye bedre valg.
Windows moviemaker ville jeg ikke brukt om jeg fikk betalt for det en gang, krasjer jo så fort du klarer å åpne det jo :!:
Vegas 4 og oppover i versjonane er alle gode, lette og ikkje minst billege program. Er mange som tvingar seg til tanken om at sidan Premiere er dobbelt so klumsete som Vegas, so er det dobbelt so godt. Det er berre tull og vås, Vegas er heilt på linje med Premiere, og halvparten av prisen.
Og ikkje heng deg opp i lusne program som Pinnacle eller Movie Maker, det er å kasta vekk tid og pengar. Last ned prøveversjon av Vegas 7.0.
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
pinnacle studio 10 er ikke så ille som de forrige pinnacle greiene.
jeg har hatt 8,9, 10 og må si at fra 9 til 10 ble programmet mye mer stabilt og kræsjer ikke så mye. men diskutere det vil jeg ikke, siden jeg har bare brukt de programmene...
Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!
"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino
joda mesten alle lettere redigerings program krasjer jo ganske fort . dette har eg opplevt med Pinnacle å movie maker. men har ikkje brukt Pinnacle på lenge !Opprinnelig postet av Hakvaag
uffay Films
www.youtube.com/duffay[/url]
Bokmerker