Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    8

Standard Hvilket program skal eg bruke?????? pleas help me

Hei noen som kan hjelpe meg litt her?

Driver å rediger litt film ,men har eit lite problem eller kansje det er stort?
    Må finne eit program som eg kan ta ut bilder av filmen min og redigere bilda. Å så kjem problemet! deretter skal eg sette bilda inn i filmen igjen ferdig redigerte...

Denne sekvensen skal verte ein kjempeefekt men eg må redigere vekk noe tau og div fra filmen.. ca 150 bilder ??

mvh Frode

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Hadde ikke du et topic om dette?! :roll:

Men for å svare spørsmålet ditt:
    Adobe sine programmer har veldig stor frihet men er dyre!
    Egentlig syntes jeg at adobe after effects høres ut som et program som passer til dine formål, men premiere og photoshop kan også brukes.
    Vet egentlig ikke om så mange andre programmer..siden jeg bruker adobe :?

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Kan du forklarere hva du skal gjøre på bildene? hva salgs effekter ska du gjøre på bildene? skal du legge på munnings flammer osv? fortell næremer jeg har kansjke svar
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sør
    Svar
    129

hvis jeg skjønner riktig skal du ta bilder fra en vanlig film som du har selv filmet og legge de inn igjen litt "mikset".. dette er veldig simpelt.. det er å bruke et vanlig redigerings program som for eksempel "premiere" man kan faktisk også bruke Studio 9/8--> whatever.... i studio tar man bare "grab frame", så kan man lagre det som BMP eller JPEG og sånn.. så etter det kan man ta en runde med det i photoshop.. i premiere tar man "export" og derreter frame.. men hva skal du gjøre med de bildene?? fordi det er veldig tungvint hvis du skal ha en spessiel effekt på en film som du har lyst til å fikse i photoshop, for da må man grabbe hver eneste frame for at det skal flyte og etterpå legge det inn igjen.. det tar en stund og du snakket om 150 bilder??!! da må du bruke en uke eller no... :wink:
    ideoproduksjon.net

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Ikke vis u gjør om filmklippet til Film strip!! Da blir det et bilde med ALLE bildene! men det er mye enklere å redigere bildene i Premier! hva ska u bruke den til?
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    8

Takk for mange informative svar!
    I vår film er det ein mann som heiter GUSTAV Han er også the bad man.
    i to av våra sener skal vi vise hvor sterk gustav er han skal løfte to menn med en i hver hand? vi har da brukt klatreutstyr for å få dette til Det vi skal gjere nå er å redigere vekk Klatretauet som viser litt på denne filmen Bilda har vi klart å ta ut slik som ein av dere skreiv vi brukte studio 9 GRAB

PLEAS help us

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sør
    Svar
    129

dere har grabba de framene du skal ha.. så kan du legge det inn på photoshop men atlså dette vil ta veldig langt tid..
    du kan bruke "Clone stamp" til å jevne ut der som taua er kanskje.. men det vil se litt fucka ut...... fordi når det skifter bilde så har du jo ikke redigert helt likt hele tida, og da kan man se det.. men du kan prøve
    ideoproduksjon.net

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •