Hva med DNxHD codec, har du prøvd ut det? Har ikke det selv, men har lest at det er "one hell of a codec" :P Du finner den nok under QT innstillingene, så det skal gå greit å importere til AE.
Som tittelen spør, hvordan skal jeg exportere en video som er tatt opp i HDV med minst kvallitets tap? Det gikk tydligvis ikke an med Quick Time refferanse fil som henviser til orginal filene. Skal ta det inn i after effects og må derretter exportere det ut fra der igjen for å så importere det inn igjen i Avid. Har putlet litt med Sorenson 3, HDV og Uncompressed AVI (som forresten tar sinnsikt mye plass og er tung å håndtere)
Help anyone?
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Hva med DNxHD codec, har du prøvd ut det? Har ikke det selv, men har lest at det er "one hell of a codec" :P Du finner den nok under QT innstillingene, så det skal gå greit å importere til AE.
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Avid kan så vidt jeg husker(eller ikke husker...) ikke eksportere til avi som blir større enn 2gb, uncompressed ville vært det enkleste om avid støttet det.
Forsøkt ~ Avid 2vuy HD? Det er vel og en egen HDV setting ut av hvertfall Express?
DNxHD er nok forebeholdt litt tyngre materiale enn hdv...![]()
Men jeg leste på Avid-forumet at det var noen som anbefalte det for HDV også :wink:Opprinnelig postet av Christian m
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Har ikke lest fryktelig mye om DNxHD og hdv, både fordi kun bruker dv enn så lenge og hdv blir nok aldri noe jeg kommer til å redigere.Opprinnelig postet av Yadda
Har heller ikke bladd for mye rundt på avid forumet rundt DNxHD, men ser det er en del som skriver om det. Spørsmålet kan vel og være om over 5x bitraten og ditto lagringsbehov er nødvendig i dette tilfellet her.
Takker for mange fine svarGikk for avi export jeg, gikk kjappest denne gangen (filmen var bare på 1 min)
Men må tydligvis bruke andre komprimerings metoder i seiner prosjekt siden det tok 8-9 GB.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Joa, blir stort, men nå er jo hardisker blitt billig dag 8)Opprinnelig postet av THX
Har du forresten prøvd Dv stream ut av Avid i forhold til Avi ukomprimert? De snuttene jeg skulle hatt ut "ukomprimert" dv av har blitt for store til å velge AVI så har måttet ta til takke med dv stream, noe som har fungert fint i kombinasjon med egen encoder for h.264.
Bokmerker